لینک های دسترسی

Breaking News

خارجی ها در انتخابات نقش ندارند - نورستانی


کمیسیون مستقل انتخابات پافشاری دارد که انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی افغانستان عاری از مداخلۀ کشور های خارجی می باشد.

یوسف نورستانی، رئیس این کمیسیون امروز در کابل گفت که به هیچ نهاد داخلی و یا خارجی اجازه نمیدهد که در انتخابات مداخله کند.

از سوی دیگر نماینده خاص سرمنشی ملل متحد در افغانستان می گوید هیچ کشور خارجی در انتخابات افغانستان ماخله نمی کند و چنین نیتی وجود ندارد.

یان کوبیش امروز در کابل به خبرنگاران گفت "در انتخابات شما که به کشور خاصی اشاره میکند از سوی هیچ کشوری هیچ مداخله وجود نخواهد داشت، هیچ قصدی در این مورد وجود ندارد، این انتخابات از افغان ها خواهد بود."

او همچنان در پاسخ سوالی در مورد مداخله احتمالی پاکستان گفت در اخرین دیدارش با مقامات پاکستان نیز در این مورد صحبت کرده و مقامات پاکستانی تعهد کرده اند که در امور داخلی افغانستان مداخله نمی کنند و تاکید کرده اند که از نامزد مشخصی در انتخابات این کشور حمایت نخواهند کرد.

آقای کوبیش همچنان بر حضور ناظرین در این انتخابات تاکید میکند و میگوید موجودیت بیش از دوصد هزار ناظرین ملی و بین الملی در روز انتخابات میتواند بصورت قابل ملاحظه از برور تقلب در انتخابات جلوگیری کند.

در این حال مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات میگویند در انتخابات گذشته تقلب بیشتر در مراکزی صورت گرفته که ناظرین به آن مراکز و محلات دست رسی نداشته اند.

مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات همچنان اعلام کردن در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم، تمام آمادگی ها را دارند و قادر خواهند بود که انتخابات دور دوم را در مدت دو هفته برگزار کنند.
XS
SM
MD
LG