لینک های دسترسی

Breaking News

یک خانوادۀ افغان هنگام ورود به امریکا توقیف گردید


وکیل مدافع یک خانواده افغان که با ویزه خاص به لاس انجلس آمده اند و درتوقیف بسر میبرند، روز دوشنبه گفته است که این خانواده بزودی رها خواهد شد.

روزنامۀ نیویارک تایمز در شمارۀ روزشنبه چهارم ماۀ مارچ به نقل قول از یک گروۀ مدافعین حقوقی نوشته است که آن گروۀ در اسنادی که بروز شنبه به محکمه فرستاده است نگاشته است یک فامیل پنج نفری افغان که بخاطر خدمت پدر فامیل برای حکومت امریکا اجازۀ ورود به امریکا را دریافت نموده اند، بیش از دو روز میشود که در میدان هوایی بین المللی لاس انجلس در توقیف اند.

قاضی یک محکمۀ فدرال در لاس انجلس، شام روز شنبه طی صدور یک حکم مؤقتی دستور داد تا این فامیل که شامل مادر و چهار طفلش میشود، از ایالت متحده اخراج نشوند.

وکلای مدافع این فامیل گفتند حکم جوزفین ستاتون قاضی محمکۀ منطقۀ مرکزی کالیفورنیا در دقایقی صادر گردید که قرار بود این فامیل با طیاره یی جانب تکزاس ، ظاهرأ به زندان آنجا فرستاده شوند.

وکلای مدافع و متخصصین حقوقی خدمات رایگان پیشکش مینمایند
وکلای مدافع و متخصصین حقوقی خدمات رایگان پیشکش مینمایند

لالی مدورا یک وکیل مدافع از دفتر وکلای مدافع گیبسن دن که ازین فامیل دفاع مینماید گفت وضعیت عمومی در آن ساحۀ میدان هوایی و در آن هنگام "هرج و مرج و ترسناک" بود. وی افزود:" مادر و تمام اطفال همه میگریستند. آنها نمی توانند درک کنند چه اتفاقی افتاده است".

وکیل مدافع این فامیل که در خواست رهایی این فامیل را روز شنبه فرستاده است، میگوید پدر فامیل همراه باخانم و اطفالش، ۷ و۸ ساله و یک طفال ۸ ماهۀ شان روز پنجشنبه با ویزۀ خاص (اس آی فی) به ایالات متحده رسیده اند. آنها گفتند که عریضه یی از جانب آنها به محکمه فدرال در لاس انجلس درج گردید.

روزنامه می افزاید صدور ویزۀ خاص که توسط کانگرس ایالات متحده به تصویب رسیده، برای افغانها و عراقی هایی صادر میگردد که با اردو یا حکومت امریکا بحیث دریور، ترجمان و یا به وظایف دیگر کار کرده باشند و حیات شان در کشور شان در خطر میباشد.

براساس دوسیۀ محکمه، این فامیل بعوض اینکه اجازۀ دخول به امریکا را دریافت نمایند، توقیف گردیده اند.

بکا هلر رئیس پروژۀ بین المللی کمک به پناهندگان یا (آی آر ای پی) که درخواست را به محکمه ثبت نموده است، میگوید:" من هیچگاهی نشنیده ام که چنین چیزی اتفاق افتاده باشد". وی افزود:" آنها از طرف چندین مرجع امنیتی تحقیق میشوند، حتی برای آخرین مرتبه هنگام بالا شدن به طیاره. "

اعتراضات در مقابل فرمان اجرایی دونالد ترمپ
اعتراضات در مقابل فرمان اجرایی دونالد ترمپ

گروپ مدافع این توقیف را غیر انسانی و مغایر قانون اساسی خوانده است. قاضی محکمه خانواده افغان را رها نکرد اما خواست تا دوشنبه به محکمه حاضر شوند.

خانم هلر از گروۀ حقوقی مدافع میگوید که پدر فامیل شنبه شب در آرنج کونتی ایالت کالیفورنیا توقیف گردیده است. خانم و اطفالش در یک توقیف گاه در شهر لاس انجلس در توقیف میباشند.

یک سخنگوی ادارۀ مهاجرت و گمرک در جواب سوالی گفت "تمام احکام محکمه را که بتاریخ چهارم مارچ صادر گردیده بکلی تطبیق خواهند نمود".

این آخرین واقعه یی است که بعد از صدور فرمان اجرایی دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده در مورد منع دخول اتباع هفت کشورعمدتأ مسلمان نشین به ایالات متحده اتفاق افتاده است. افعانستان شامل این هفت کشور شامل در فرمان نمی باشد.

با وجود آنهم پولیس میدان های هوایی مسافرین را توقیف مینمایند، کود تیلفون های سیار شانرا مطالبه مینمایند تا ارتباطات آنها را ببینند و حتی ویزۀ شانرا فسخ مینمایند.

واضح نشده است که مرد این فامیل چگونه ایالات متحده را کمک نموده است. اما گروۀ مدافعین حقوقی در اسناد شان به محکمه نوشته است که "خدمت وی نه تنها حیات خودش را با خطر مواجه ساخته بود بلکه حیات خانم و سه طفل خورد سالش را نیز به خطر انداخته بود".

سناتور کری آرنت گفت دفتر وی در تلاش است تا از وزارت امنیت ملی معلومات بدست بیاورد اما گفت " از کمبود مفاهمه و معلوماتی که بدست آورده ایم بسیار نا امید شده ایم".

گزارش: نیویارک تایمر- صدای امریکا

برگردان و ویراستار: احد عزیززاده

XS
SM
MD
LG