لینک های دسترسی

Breaking News

پیروزی دیگر تیم ملی فوتبال افغانستان


تیم ملی فوتبال افغانستان
تیم ملی فوتبال افغانستان
بازیکنان تیم های فوتبال افغانستان و مالدیف در نخستین بازی از سلسله مسابقات جام کشور های جنوب آسیا در نیپال، به پیروزی چشمگیری دست یافتند.

در بازی نخست گروه ب این جام، افغانستان به مصاف بوتان رفت و توانست با نتیجۀ سه مقابل صفر پیروزمندانه از میدان بیرون شود. گول های افغانستان را هارون فخرالدین، مصطفی و حشمت بارکزی به ترتیب در دقایق ۳۷، ۷۷ و ۸۲ بازی به ثمر رساندند.

در ترکیب تیم ملی فوتبال افغانستان افغانهای مقیم خارج نیز بازی می کنند، اما یوسف کارگر، مربی تیم ملی فوتبال افغانستان در بازی روز دوشنبه با بوتان از تعدادی چند آنان استفاده کرد. گمان برده می شود که مربی افغانستان در مسابقات بعدی آنان را راهی میدان خواهد کرد.

کارکردگی حمید یوسفزی، دروازه بان تیم ملی فوتبال افغانستان نهایت چشمگیربود. او در نیمۀ دوم زمانیکه هنوز نتیجه یک مقابل صفر بود، ضربۀ پنالتی را دفاع کرد و همان بود که بازیکنان تیمش پس از آن دو گول دیگر را نیز به ثمر رسانیدند.

باران گول بر دروازۀ سریلانکا

در دومین دیدار از گروه ب، تیم های مالدیف و سریلانکا به مصاف هم رفتند. مالدیف حریف خود را با نتیجۀ پر گول ۱۰ در برابر صفر شکست داد که دو گول آن با ضربات پنالتی به ثمر رسید.

علی اشفاق، کپتان تیم ملی مالدیف از نبود دروازه بان اول سریلانکا و نفوذ پذیری خط دفاع آن تیم استفادۀ اعظمی را برده و توانست شش گول را به تنهایی وارد دروازۀ تیم حریف کند.

انتظار می رفت سریلانکایی ها با کارگردگی خوبتری به میدان بیایند اما خطای دروازه بان تیم سریلانکا که توسط ریفری میدان با کارت سرخ استقبال شد، سریلانکایی ها را به ده بازیکن تن تقلیل داد و این امر سبب باخت آنان در برابر مالدیف شد.

مالدیف در نیمۀ نخست ۳ بار و در نیمۀ دوم ۷ بار دروازۀ تیم سریلانکا را باز کرد.

آزمون بازیکنان افغان

با توجه به بازی روز دوشنبه تیم مالدیف در برابر سریلانکا، خط میانه و حملۀ سرخ پوشان مالدیفی از همآهنگی خوبی برخوردار اند. علی اشفاق، کپتان و بازیکن خط حملۀ تیم مالدیف، از بازیکنان به اصطلاح "خطرناک" تیم به شمار می رود.

هر چند نبود دروازه بان نخست سریلانکا و موجودیت ده بازیکن سریلانکایی در میدان، زمینه ساز خوبی برای به ثمر رساندن گول های مالدیف به شمار می رود اما باآنهم بر یوسف کارگر مربی تیم فوتبال افغانستان است که حلقۀ دو بازیکن خط میانه و دو بازیکن خط حملۀ تیم مالدیف را دست کم نگیرد.

افغان ها در بازی با بوتان فرصتهای خوبی را از دست دادند که می توانست نتیجۀ بازی را تغییر دهد اما بااستفاده از عدم موجودیت دروازه بان نخست تیم ملی سریلانکا در بازی بعدی، ملی پوشان افغان می توانند اگر به گول های مانند مالدیف دست نیابند، کم از کم با نتیجۀ خوبی از سد سریلانکا بگذرند.

از سویی هم پیروزی سه در برابر صفر تیم ملی فوتبال افغانستان در بازی دوستانه با تیم ملی پاکستان در کابل، روحیۀ خوبی به ملی پوشان افغان داده و انتظار می رود کارکردگی خوبتری از بازیکنان افغان به چشم بخورد.

رقابت دیگر

بازی بعدی تیم فوتبال افغانستان روز چهارشنبه با سریلانکا خواهد بود در حالی مالدیف در همان روز به دیدار بوتان خواهد رفت.

در گروه ب مالدیف با یک پیروزی و ده گول زده در صدر جدول قرار دارد و افغانستان با امتیاز مشابه اما گول های کمتر جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. بوتان و سریلانکا هر یک در ردۀ سوم و چهارم اند.

در گروه الف جام فوتبال کشور های جنوب آسیا، تیم های هند، پاکستان، بنگلدیش و نیپال حضور دارند که پس از یک دور مسابقات، نیپال با پیروزی دو در برابر صفر در برابر بنگله دیش در صدر جدول قرار دارد، حالانکه هند با تک گول خودی کپتان تیم ملی پاکستان جایگاه دوم را اختیار کرده است.

جام فوتبال کشور های جنوب آسیا در هر دو سال یکبار راه اندازی می شود که در سال ۲۰۱۱ هند توانست با شکست دادن افغانستان در بازی نهایی، لقب قهرمانی آن جام را از آن خود کند.
XS
SM
MD
LG