لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها جنگجوی داعش در ننگرهار کشته شد


مقامات افغان گفته اند که به زودی عملیات تازه‌ای بر ضد گروه داعش در ننگرهار آغاز می‌شود.
مقامات افغان گفته اند که به زودی عملیات تازه‌ای بر ضد گروه داعش در ننگرهار آغاز می‌شود.

مقامات ولایت ننگرهار می‌گویند که در نتیجۀ حملات هوایی از دیروز به این طرف در ولسوالی اچین ۱۲۰ فرد وابسته به داعش کشته شده و در یک عملیات نیروهای خاص ۲۰ عضو این گروه گروه گرفتار شدند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که نیروهای خارجی بر مواضع داعش در مناطق باندر و وچ‌باندر ولسوالی اچین که تحت تسلط این گروه است، حملات هوایی را انجام داده اند.

او گفت "در این ساحات نخست قرارگاه داعش تشخیص شده و سپس بالای آن بمباری شده که تمام مراکز این گروه از بین رفته است".

خوگیانی افزود که در بین افراد کشته شدۀ داعش، شماری از سران و جنگجویان خارجی نیز شامل استند.

به گفتۀ خوگیانی، هم‌زمان با حملات هوایی، نیروهای کماندو نیز عملیات زمینی را انجام داده اند که در نتیجه ۲۰ عضو گروه داعش بازداشت گردیدند.

در همین حال قول اردوی ۲۰۱ سیلاب با نشر خبرنامه‌ای ادعا می‌کند که سعید امارتی معاون نظامی داعش با سه تن از افرادش در یک عملیات نیروهای خاص در ساحۀ سنگی قلعۀ ولسوالی کوت ننگرهار به هلاکت رسیدند.

این اولین باری است که به این شمار زیاد جنگجویان داعش در ننگرهار کشته و گرفتار می‌شوند.

هنوز داعش در این مورد اظهار نظر نکرده است.

فقیرالله یکی از باشندگان ولسوالی اچین ننگرهار به صدای امریکا گفت که عملیات حکومت در ساحه مؤفق بوده و اکثر مناطق را از تحت تسلط حکومت خارج کرده است.

باشندگان اچین از دولت می‌خواهند که برای مناطق تصرف شده باید اقداماتی را روی دست گیرد؛ نه این که این مناطق دوباره تحت کنترول داعش قرار گیرند.

مقامات افغان گفته اند که به زودی عملیات تازه‌ای بر ضد گروه داعش در ننگرهار آغاز می‌شود و برای محافظت مناطق خارج شده از تحت کنترول داعش ثبات می‌آورد.

XS
SM
MD
LG