لینک های دسترسی

Breaking News

پیشروی نظامیان افغان در دند شهاب‌الدین بغلان


دند شهاب‌الدین از ساحات استراتیژیک بغلان است و نیروهای امنیتی برای پاکسازی این مناطق عملیات را راه‌اندازی کردند.
دند شهاب‌الدین از ساحات استراتیژیک بغلان است و نیروهای امنیتی برای پاکسازی این مناطق عملیات را راه‌اندازی کردند.

عبدالرشید بشیر آمر امنیت پولیس بغلان به صدای امریکا گفت که نیروهای امنیتی ساحۀ را که یک پایه‌ برق در دند شهاب‌الدین ولسوالی دندغوری این ولایت تخریب شده، تصرف کرده اند.

اما آقای بشیر افزود این ساحه هنوز هم در تیررس مخالفان مسلح قرار دارد و به همین دلیل تیم‌های تخنیکی کار ترمیم پایۀ برق آغاز نکرده اند.

بر اساس اظهارات مقامات پولیس بغلان، مخالفین با ایجاد چندین کمین در تپه‌های بلند دند شهاب‌الدین، نیروهای را که به ساحۀ پایه برق تخریب شده نزدیک شوند، هدف قرار می‌دهد.

به گفتۀ آمر امنیت پولیس بغلان، تا کنون چهار مخالف دولت کشته شدند و شش تن دیگر زخم برداشتند، اما به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است.

طالبان هنوز در مورد تلفات شان چیزی نگفته اند.

از سوی دیگر احمدشکیب نثار رئیس عملیاتی شرکت برشنا به صدای امریکا گفت که مقامات امنیتی دیروز به این نهاد اطلاع داده اند که این ساحه از وجود مخالفان و ماین‌های کارگذاری‌شده پاکسازی شده است.

او گفت تیم‌های تخنیکی از کابل، مزارشریف، کندز و پلخمری که شمار شان به ۲۵ نفر می‌رسند، به محل اعزام شده اند؛ اما نیروهای امنیتی آنها را در ساحۀ چشمه شیر در مکتب باغ شمال معطل قرار داده اند.

آقای نثار افزود "تمام تیم تخنیکی با کِرِن، موتر و وسایل کار مجهز اند، همین‌جا موقعیت داریم، رسیدن ما به ساحه وقت زیاد نمی‌گیرد. برای ترمیم ۴ تا ۵ ساعت نیاز داریم."

رئیس عملیاتی شرکت برشنا گفت که برای ترمیم پایه و نصب دوبارۀ آن، بعداً وارد عمل می‌شوند و مدت بیشتری را نیاز خواهند داشت.

سه هفته پیش برق وارداتی ترکمنستان به کابل و برخی هم‌جوار پس از آن قطع شد که مخالفان مسلح یک پایه را در ساحۀ دند شهاب‌الدین ولسوالی دندغوری ولایت بغلان منهدم ساختند.

دند شهاب‌الدین از ساحات استراتیژیک ولایت بغلان است و نیروهای امنیتی برای پاکسازی این مناطق عملیات پاکسازی را راه‌اندازی کردند که هنوز هم جریان دارد.

XS
SM
MD
LG