لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز عملیات نیروهای افغان در چهار ولسوالی هلمند


مقام‌های امنیتی می‌گویند عملیات شب گذشته در ولسوالی‌های ناوه، گرمسیر، مارجه و نادعلی آغاز شده است.
مقام‌های امنیتی می‌گویند عملیات شب گذشته در ولسوالی‌های ناوه، گرمسیر، مارجه و نادعلی آغاز شده است.

مقام‌های امنیتی ولایت هلمند می‌گویند نیروهای امنیتی افغان شب گذشته در ولسوالی‌های ناوه، گرمسیر، مارجه و نادعلی عملیات‌های گسترده را در برابر مخالفان مسلح دولت آغاز کرده اند.

ولسوالی ناوه به گونۀ کامل در دست گروه طالبان بوده است؛ اما در مراکز ولسوالی‌های مارجه، نادعلی و گرمسیر نیروهای امنیتی افغان حضور داشته اند.

پاسوال اقانور کین‌توز قوماندان امنیه ولایت هلمند به صدای امریکا گفت هدف این عملیات‌ها، جابجای پوسته‌های جدید نیروهای امنیتی افغان در این ولسوالی‌ها است.

جنرال کین‌توز افزود "عملیاتی که شب گذشته آغاز شد، تا زمانی ادامه می‌یابد که این چهار ولسوالی به گونۀ کامل تحت حاکمیت دولت قرار گیرد و ما در این مناطق پوسته‌های جدید ایجاد کنیم."

مارجه و نادعلی در شمال شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند و ناوه و گرمسیر در جنوب این شهر، از ولسوالی‌های نزدیک به شهر است که از سه ماه به این‌سو شاهد جنگ‌های شدید بوده اند.

چندی پیش در اثر جنگ‌ در این ولسوالی‌ها، درگیری به شهر لشکرگاه نیز رسید و مخالفان مسلح دولت حوزه دوم و سوم امنیتی شهر لشکرگاه را تصرف کردند.

پس از آن نیروهای امنیتی افغان با راه‌‌اندازی عملیات‌ها، برخی از مناطق شهر لشکرگاه را دوباره تصرف کردند؛ اما در حوزۀ سوم امنیتی شهر لشکرگاه هنوز نیروهای امنیتی افغان با مخالفان مسلح درگیر اند.

تورن‌جنرال ولی‌محمد احمدزی قوماندان قول اردوی 215 میوند به صدای امریکا گفت نیروهای امنیتی افغان، شب گذشته یک مخفی‌گاه گروه طالبان را در منطقۀ بشران حوزۀ سوم امنیتی شهر لشکرگاه ولایت هلمند هدف قرار دادند.

به گفتۀ آقای احمدزی در نتیجۀ این عملیات نیروهای امنیتی افغان، 21 طالب مسلح کشته و شش تن شان زخمی شدند.

او هم‌چنان افزود که نیروهای افغان در این منطقه مقداری از سلاح و مهمات جنگی نیز به دست آورده است.

طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند؛ اما ذبیح‌الله مجاهد یکی از سخنگویان گروه طالبان در صفحۀ توییتر خود نوشته است که دوازده بجۀ شب گذشته نیروهای امنیتی افغان با هلیکوپتر در نزدیک شهر لشکرگاه در منطقه سپین گوتۀ، به ساحه پیاده شدند و تحت حملۀ طالبان مسلح قرار گرفتند.

این سخنگوی طالبان هم‌چنان گفته است که در نتیجۀ درگیری به هردو طرف تلفات رسیده است.

XS
SM
MD
LG