لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان از مرکز ولسوالی گیزاب ارزگان عقب‌نشینی کردند


از سه هفتۀ گذشته، مرکز ارزگان شاهد نبرد سختی است که اکنون مخالفین مسلح از کمربند امنیتی شهر سه کیلومتر دورتر عقب زده شده اند.
از سه هفتۀ گذشته، مرکز ارزگان شاهد نبرد سختی است که اکنون مخالفین مسلح از کمربند امنیتی شهر سه کیلومتر دورتر عقب زده شده اند.

باشندگان محل ارزگان می‌گویند، مقامات محلی و نیروهای امنیتی از مرکز ولسوالی گیزاب، به یک پایگاه نظامی عقب‌نشینی کرده و مرکز ولسوالی را رها نموده اند.

یک مقام امنیتی ولسوالی گیزاب که نخواست نامش ذکر گردد، به صدای امریکا گفت، شب گذشته طالبان مسلح، ساحات چونی، بالاژره، دره سیدان، پاته کاخ و کندس را در مرکز این ولسوالی، تصرف کرده اند که با تصرف این مناطق، مقامات محلی و نیروهای امنیتی از مرکز ولسوالی، به یک قرارگاه نظامی در همین ولسوالی تجمع کرده اند.

این منبع افزود، دفتر ولسوال و سایر ادارات دولتی به حال خودش گذاشته شده و مقامات در قرارگاه نظامی واقع در چهار کیلومتری ولسوالی رفته اند.

گیزاب در شرق ترینکوت مرکز ولایت ارزگان، در نزدیکی ولایت دایکندی یک ولسوالی دوردست است که از نگاه مساحت ولسوالیِ بزرگ است.

این ولسوالی از یک سال گذشته به این طرف شاهد درگیری‌های سنگین بود و راه مواصلاتی آن نیز با ترینکوت مسدود است.

دوست محمد نایاب سخنگوی والی ارزگان به صدای امریکا گفت، ولسوالی گیزاب تحت تهدید جدی قرار دارد و نیروهای امنیتی می‌کوشند که از سقوط آن جلوگیری کنند.

آقای نایاب افزود، نیروهای ویژه از ولایات کندهار و هرات برای امنیت ترینکوت رسیده اند و به نیروهای که قبلاً در ترینکوت مستقر بودند، وظیفه داده شده است تا برای تأمین امنیت ولسوالی‌های گیزاب و شهید حساس و سرکوب مخالفین مسلح، وارد اقدام شوند.

هم‌چنان سخنگوی والی ارزگان در مورد امنیت شاهراه کندهار – ارزگان، گفت، شب گذشته در ساحات سرمرغام و سرشخلو در شرق شهر ترینکوت، بر مواضع مخالفین مسلح حملات هوایی انجام شده است.

به گفتۀ وی، یک هیأت بلندپایه وزارت داخله تحقیقات خود در مورد سقوط 36 پوستۀ امنیتی در مسافۀ 75 کیلومترِ شاهراه ترینکوت – کندهار، انجام می‌دهد و سپس به زودی تأمین امنیت این شاهراه نظامیان افغان به دست خواهند گرفت.

از سه هفتۀ گذشته، ترینکوت مرکز ارزگان شاهد نبرد سختی است که اکنون مخالفین مسلح از کمربند امنیتی شهر سه کیلومتر دورتر عقب زده شده اند.

تا کنون طالبان مسلح در مورد جنگ گیزاب، تبصره‌ای نکرده اند.

XS
SM
MD
LG