لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای عقب‌زدن جنگجویان طالب از حومۀ لشکرگاه


در حال حاضر عملیات نظامی هلمند از سوی کماندوهای افغان به پیش برده می‌شوند.
در حال حاضر عملیات نظامی هلمند از سوی کماندوهای افغان به پیش برده می‌شوند.

مقامات ولایت هلمند می‌گویند، در نتیجۀ عملیاتی نظامیِ که آغاز شده، دیشب جنگجویان طالب هشت کیلومتر از حومۀ شهر لشکرگاه عقب زده شده اند.

حیات‌الله حیات والی هلمند به صدای امریکا گفت، در عملیات تازۀ نظامیان افغان برضد شورشیان طالب، ده‌ها جنگجوی این گروه به هلاکت رسیده که جنگجویان خارجی نیز در بین آنان شامل اند.

آقای حیات افزود "شب گذشته در حوزه‌های دوم و سوم لشکرگاه و در مناطق بولان، بشران، تریخ‌ناور، یخچال، در حملات هوایی و توپخانه‌یی هشتادوهشت مخالف مسلح کشته و بیش از نود تن دیگر زخمی شده اند که جنگجویان طالب نیز شامل آنان است. همچنان شش موتر که برخی آنان برای حملات انتحاری آماده شده بود، منهدم گردیدند".

در حال حاضر عملیات نظامی هلمند از سوی کماندوهای افغان به پیش برده می‌شوند که به گفتۀ والی هلمند آنان تلاش دارند حومۀ شهر لشکرگاه را از وجود مخالفین مسلح پاکسازی کنند.

ناامنی‌های اخیر سبب آواره شدن صدها خانواده از حومۀ شهر لشکرگاه شده است. والی هلمند با اشاره به تلاش‌های کماندوهای افغان گفت "پس از عملیات هرچه عاجل‌تر برای آنان زمینه را برابر می‌کنیم که به مناطق شان برگردند".

به گفتۀ مقامات ولایت هلمند، تنها دیشب تلفات سنگینی بر شورشیان طالب وارد شده است؛ ولی عملیات نظامیان افغان که به تازگی آغاز شده است، هنوز هم جریان دارد.

ساحاتی که طالبان از آنجا عقب‌نشینی کرده اند؛ از سوی این گروه ماین‌گذاری شده است. به همین دلیل پاکسازی مناطق از وجود ماین، یک بخش مهم عملیات زمینی نظامیان افغان را در هلمند تشکیل می‌دهد.

در نتیجۀ این عملیات‌ها، مقامات افغان ادعا کرده اند که نیروهای دولتی تا هشت کیلومتر پیش‌روی کرده و ساحاتی که قبلاً در کنترول طالبان بود، به تصرف خود در آورده اند.

برید جنرال ولی‌محمد احمدزی، قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند که عملیات نظامی را رهبری می‌کند، به صدای امریکا گفت، آنان در تلاش جلوگیری از تلفات افراد ملکی اند و از آغاز این عملیات تا کنون هیچ فرد ملکی و نظامی افغان آسیب ندیده است.

جنرال احمدزی گفت، وضعیت امنیتی تحت کنترول نظامیان افغان قرار دارد و حالت شهر لشکرگاه رو به بهبود است.

اما طالبان مسلح ادعا کرده اند، مناطقی را که در چند روز گذشته در هلمند تصرف کرده اند؛ هنوز به دست دارند و پیش‌روی این گروه به سوی شهر لشکرگاه ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG