لینک های دسترسی

Breaking News

تمام مسافرین ربوده‌شدۀ هلمند رها شدند


این اولین باری است که رویداد گروگان‌گیری در مسیر هرات – کندهار، رخ می‌دهد.
این اولین باری است که رویداد گروگان‌گیری در مسیر هرات – کندهار، رخ می‌دهد.

مقامات امنیتی هلمند تأیید کرده اند که تمام مسافرین ربوده شده توسط طالبان آزاد شده اند.

مل‌پاسوال آقا نور کینتوز قوماندان امنیۀ هلمند شمار آزاد شده گان را ۲۵ تن شمرد و افزود که برای آزادی آنان پا در میانی و نقش بزرگان قومی بسیار مهم بود؛ اما، نهادهای امنیتی نیز وظایف شان را انجام داده اند.

قوماندان امنیه هلمند مشخص نساخت که نقش نهادهای امنیتی در آزاد سازی آن مسافران چه بود؟

آقای کینتوز افزود که مسافران ربوده‌شده، امروز صبح زود به محلات مسکونی شان رهسپار گردیدند و کسانی که به تازه‌گی آزاد شدند، چاشت روز چهارشنبه به مناطق اصلی شان فرستاده شدند.

قوماندان امنیۀ هلمند افزود "طالبان مسلح از نزد این افراد هیچ گونه اسنادی به دست نیآوردند که دال بر همکاری آنان با نهادهای امنیتی باشد و در کنار این که بزرگان مردمی نقش مهم بازی کردند تا این مسافران آزاد شوند؛ اداره‌های امنیتی ما هم در بخش اوپراتیفی مأموریت شان را انجام دادند و در وقت ضرورت واکنش نشان دادند".

اما مخالفین مسلح با فرستادن اعلامیه‌ای گفته اند که این شمار مسافرین را، آنان رها کرده اند.

معلومات قبلی

مقامات ولایت هلمند گفته بودند که شب گذشته، با راه‌اندازی عملیات نظامی و وساطت بزرگان قومی ۲۳ تن از چنگ مخالفین مسلح آزاد گردیدند.

عمر زواک سخنگوی والی هلمند به صدای امریکا گفت که در بین آزاد شده‌گان باشنده‌گان هر ولایت شامل بوده که در وضعیت خوب صحی به سر می برند.

از سوی دیگر اسماعیل خپلواک قوماندان امنیه ولسوالی گرشک هلمند، به صدای امریکا گفت که نیروهای مشترک نظامی نخست جای مسافران ربوده‌شده را مشخص کردند و سپس برای آزادی آنان عملیات نظامی را انجام دادند.

خپلواک علاوه می کند که از جملۀ مسافران ربوده‌شده، بیست تن آنان در نتیجۀ عملیات نظامی از چنگ مخالفین مسلح رهایی یافتند.

قوماندان امنیه گرشک می‌افزاید که این مسافرین شب گذشته در بازار این ولسوالی با استقبال گرم مردم مواجه شدند.

طالبان مسلح حوالی ساعت هفت صبح سه شنبه، در شاهراه هرات – کندهار، در مربوطات ولسوالی گرشک ولایت هلمند، دو بس مسافربری و دو موتر تیلری را متوقف ساختند و ده‌ها مسافر را در جای نامعلومی با خود برده اند.

قبلاً نیز در مسیر کابل – کندهار، رویدادهای مشابه گروگان‌گیری و آدم‌ربایی به وقوع پیوسته است؛ اما این اولین باری است که این گونه رویداد در مسیر هرات – کندهار، رخ می‌دهد.

XS
SM
MD
LG