لینک های دسترسی

Breaking News

خارج شدن بیشتر نقاط کندز از دست طالبان مسلح


سید سرور حسینی سخنگوی قوماندانی امنیه کندز به می گوید که شهر از وجود طالبان تصفیه شده است.
سید سرور حسینی سخنگوی قوماندانی امنیه کندز به می گوید که شهر از وجود طالبان تصفیه شده است.

درنتیجه عملیات شب گذشته نیروهای امنیتی در کندز در هفتمین روز درگیری بیشتر نقاط این ولایت بدست نیروهای امنیتی افغان افتاده است وطالبان از این نقاط مجبوربه فرار شده اند.

مقامهای ولایت کندز میگویند که بیشتر نقاطی شهر کندز که شب گذشته بدست طالبان مسلح بود اکنون نیروهای امنیتی افغان در آن نقاط جابه جا شده اند وتلاشی های تصفیوی را دربعضی از نقاط این شهر آغاز نموده اند.

حمد الله دانشی سرپرست ولایت کندز به صدای امریکا گفت که هنوز هم درآن منازل وکوچه ها که طالبان خارجی پنهان شده اند گاه گاهی بالای نیروهای امنیتی فیر های صورت میگیرد.

او افزود که طالبان خارجی هنوز هم درمناطق مشهد،زاخیل،ابراهیم خیل و نو آباد شهر کندز که نتوانستند از ساحه خارج شوند ونابلد اند به نیروهای خارجی وافغان فیر میکنند.

به گفته دانشی، به تعداد ۳۰۰۰ طالب مسلح به شهر کندز حمله نموده بودند که دراین مدت به تعداد ۴۸۰طالب مسلح کشته شده اند.

به گفته او،به اساس گزارشاتی که به آنها رسیده است هنوز هم طالبان تلاش دارند که جوانان را ودار به جنگ نمایند وبه طرف شهر کندز روان کنند تا راه بیرون شدن آن عده طالبان خارجی را که درشهر در محاصره قرار دارند،باز نمایند.

به گفته دانشی،آن عده از جوانانی که از پیوستن با طالبان خود داری کرده اند توسط آنها کشته شده اند.

شیر علم یک تن از باشنده های قندوز میگوید که تا شام روز گذشته درشاهراه کابل کندز طالبان بود اما نیروهای امنیتی صبح امروز درآن مناطق جا به جا شدند.

او گفت که از شب گذشته آنها شاهد درگیری های شدید نبودند وابراز امیدواری نمود که درگیری خاتمه یابد وآنها به زندگی عادی خود ادامه بدهند.

به گفته شیر علم،اکنون آنها میتوانند که از خانه های خود بیرون شوند.

جاوید کارگر یک تن از خبرنگاران که همراه با پولیس درنقاط مختلف شهر رفته است گفت که درشهر تلاشی توسط پولیس ادامه دارد ویک تعداد از طالبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردیده اند.

این خبرنگار گفت که اکنون در داخل شهر صدای فیرها شنیده نمیشود.

به گفته کارگر،باشنده های این ولایت یک یک از خانه های شان بیرون میشوند اما هنوز هم ترس جنگ در چهره های شان دیده میشود.

سید سرور حسینی سخنگوی قوماندانی امنیه قندوز به صدای امریکا گفت که شهر از وجود طالبان تصفیه شده است وتلاشی پولیس جریان دارد.

او افزود که از سوی پولیس ۲۰سیر برنج پخته شده وبه آن عده از مردم که درچند روز گذشته به دلیل درگیری ها غذا نرسیده است،داده میشود.

XS
SM
MD
LG