لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان ولسوالی خانشین را دوباره تصرف کردند


مخالفان مسلح حدود سه هفته پیش ولسوالی خانشین را تصرف کرده بودند.
مخالفان مسلح حدود سه هفته پیش ولسوالی خانشین را تصرف کرده بودند.

نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در نتیجۀ یک عملیات مشترک، کنترول مرکز ولسوالی خانشین ولایت هلمند را به دست گرفتند.

عبدالجبار قهرمان رئیس اوپراتیفی و رئیس دفتر هماهنگی نیروهای امنیتی افغان در هلمند گفت که هنوز هم عملیات پاکسازی در این ولسوالی جریان دارد.

آقای قهرمان در صحبت با صدای امریکا گفت که در این درگیری تلفاتی به مخالفان مسلح وارد شده است؛ اما از شمار دقیق آنها معلومات نداد.

دگرمن سردارمحمد زازی سخنگوی قول اردوی ۲۱۵میوند به صدای امریکا گفت که در این عملیات سه سرباز اردوی ملی افغان نیز زخمی شده اند.

مسؤولین مطبوعاتی وزارت داخلۀ افغانستان در کابل نیز به صدای امریکا، تصرف دوبارۀ ولسوالی خانشین را تأیید کردند.

نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان به صدای امریکا گفت نیروهای امنیتی برای تصرف دوبارۀ ولسوالی خانشین شب گذشته عملیات مشترک نظامی را انجام دادند.

مخالفان مسلح حدود سه هفته پیش، پس از حملات گسترده و درگیری شدید با نظامیان افغان، ولسوالی خانشین را تصرف کرده بودند.

هنوز مخالفان مسلح حکومت افغانستان در مورد از دست‌دادن ولسوالی خانشین چیزی نگفته اند.

خانشین در جنوب هلمند یکی از ولسوالی‌هایی است که در نزدیکی خط دیورند واقع شده است و در چهار ماه گذشته دو بار به تصرف طالبان درآمده و نظامیان افغان دوباره کنترول این ولسوالی را به دست گرفته اند.

جنگ چارچینوی ارزگان

از سوی دیگر در همسایگی هلمند، در ولسوالی چارچینوی ارزگان مخالفان مسلح پس از درگیری شدید با نیروهای امنیتی افغان، هفت پوسته امنیتی را در مناطق «توغی» و «ریگی» تصرف کرده اند.

تورن‌جنرال نبی‌جان ملاخیل قوماندان زون ۴۰۴ میوند در ولایات جنوبی به صدای امریکا گفت که آنان از صبح امروز عملیات مشترک نظامی را برای تصرف دوبارۀ مناطقی که از کنترول نیروهای امنیتی خارج شده است؛ آغاز کرده اند.

طالبان مسلح در مورد جنگ ارزگان با فرستادن بیانیه‌ای به رسانه‌ها ادعا کرده اند که بیش از ۱۵ پوسته امنیتی را از کنترول نظامیان افغان خارج کردند.

XS
SM
MD
LG