لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان کشته‌ شدن عمر نری را تأیید کرد


عمر نری در حملۀ هوایی نیروهای امریکایی کشته شد
عمر نری در حملۀ هوایی نیروهای امریکایی کشته شد

وزارت دفاع افغانستان گفته است که عمر نری یکی از فرماندهان ارشد تندروان در نتیجۀ حملات طیاره‌ بی‌پیلوت امریکایی کشته شده است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان گفت"به همین نام، فردی کشته شده است، هر فردی که در فعالیت‌های هراس‌افگنانه دست داشته باشد، ما او را هدف قرار می‌دهیم".

پیشتر از این جنرال عاصم باجوه سخنگوی اردوی پاکستان در صفحۀ تویترش نوشته بود که جنرال جان نیکولسن فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان از کشته شدن عمر نری به راحیل شریف لوی درستیز پاکستان خبر داده بود.

عمر نری که با نام‌های خالد خراسانی، خلیفه منصور و عمر خلیفه نیز یاد می‌شد، مسوول چندین حملۀ مرگبار در پاکستان بود.

وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا نیز روز گذشته با نشر خبرنامه‌ای کشته شدن عمر نری را با چهار شورشی دیگر در مربوطات ولایت ننگرهار تایید کرد.

اعلامیۀ وزارت دفاع ایالات متحده از وی با نام عمر خلیفه یاد کرده و او را به عنوان یکی از رهبران برجستۀ گروه دهشت افگن طارق گیدر معرفی کرده است.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که خلیفه چندین عملیات دهشت افگنی را در پاکستان طراحی کرده است که گلوله باری مرگبار جنوری ۲۰۱۶ بر پوهنتون باچا خان، حمله بر پایگاه هوایی بده بیر در سپتامبر ۲۰۱۵ و گلوله باری مرگبار دسامبر ۲۰۱۴ بر یک مکتب در پشاور که منجر به کشته شدن ۱۳۰ کودک شد، شامل آن می باشد.

تا هنوز گروه طالبان پاکستانی به صورت رسمی کشته‌شدن عمر نری را تأیید نکرده است.

XS
SM
MD
LG