لینک های دسترسی

Breaking News

اختطاف کارمندان صحی در ولایت قندهار


مقامات افغان میگویند مردان مسلح، یک گروه از کارمندان وزارت صحت عامه را در جنوب افغانستان ربوده اند.

وزارت صحت عامه، خواهان رهایی کارمندان این وزارت که به روز پنج شنبه در ولایت قندهار ربوده شده اند شده است.

آدم ربایی ها، قتل اشخاص و بمب گذاری ها در ماه های اخیر درحالی افزایش میابند که، نیروهای ناتو و افغان تلاش دارند تا قندهار را از وجود طالبان پاک نمایند.

ناتو از گرفتاری دو دهشت افگن که میخواستند کنفرانس کابل را به خطر مواجه سازند خبر میدهد.

کنفرانس کابل قرار است هفته آینده در کابل برگذار گردد.

ناتو میگوید که این دوتن را از یک خانه در کابل بازداشت کرده اند و به گفتۀ این نیروها یکی از این مظنونین، در طراحی حد اقل سه حملۀ انتحاری دست داشته است.

قرار است هیلری کلنتن وزیر خارجۀ ایالات متحده امریکا همراه با مقامات هفتاد کشور دیگر به تاریخ 20 جولای در کنفرانس کابل اشتراک کند.

در همین حال ناتو از کشته شدن یکی از بزرگان محلی خاص ارزگان ولایت ارزگان خبر میدهد. ناتو گفته است که صالح محمد عضو شورای قومی محلی خاص ارزگان، شامل فهرست مقامات افغانی بود که ملا عمر رهبر طالبان، خواهان کشته شدن آنان است.

در عین حال حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان طرح جنجال برانگیز ایالات متحده امریکا مبنی بر ایجاد پولیس محلی به خاطر مبارزه با طالبان، را تائید کرد.

قطعات پولیس محلی، که مشابه ملیشه های قومی خوانده شده اند به خاطر همکاری و تکمیل تلاشهای نیروهای نظامی افغانستان، در قریه جات و بخشهای کلیدی فعالیت خواهند کرد.

رئیس جمهور کرزی، گفته است که این نیروها تحت نظارت وزارت داخلۀ افغانستان، قرار خواهند داشت.

رئیس جمهور کرزی در گذشته با بیان نگرانی از اینکه گویا ایجاد پولیس محلی با عث تضعیف حکومت مرکزی خواهد گردید،به خاطر توافق بر ایجاد این قوا، زیر فشار واشنگتن قرار داشت.

وزارت دفاع ایالات متحده امریکا با دفاع از این طرح ، گفته است که ایجاد پولیس محلی یک اقدام موقتی به خاطر گسترش امنیت در محلات که پولیس و اردوی ملی تا هنوز فعالیت ندارند میباشد.

درهمین حال جیف مورل، مسئول مطبوعات وزارت دفاع ایالات متحده امریکا، ایجاد هرنوع عدم موافقت یا نارضایتی بر سر این مساله را میان ریس جمهور کرزی و جنرال دیوید پترئیس قوماندان عمومی نیروهای نظامی بین المللی در افغانستان، رد کرده است.

ناتو به روز چهار شنبه از کشته شدن هشت عسکر امریکایی و شش غیر نظامی در بیست چهار ساعت گذشته در افغانستان خبر داد.

XS
SM
MD
LG