لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخله: پولیس افغان در پاکستان تداوی نشده است


وزارت امور داخله افغانستان می گوید که پولیس مرزی افغان به روز سه شنبه در ناوه پاس ولایت کنر مورد حمله شورشیان قرار گرفتند.
وزارت امور داخله افغانستان می گوید که پولیس مرزی افغان به روز سه شنبه در ناوه پاس ولایت کنر مورد حمله شورشیان قرار گرفتند.

مقام های افغان ادعا هایی را رد می کنند که گویا نظامیان پاکستانی یک سرباز زخمی افغان را از خط جنگ نجات داده و او را برای درمان به پاکستان انتقال داده اند.

مقام های نظامی پاکستان در صحبت با بعضی از رسانه های آن کشور گفته اند یک سرباز سرحدی افغانستان که در یک حمله تروریستی در ولسوالی سرکانو ولایت کنر زخم برداشته بود جهت تداوی به پاکستان انتقال داده شده است.

اما قومندانی عمومی نیروهای سرحدی وزارت امور داخله گفته است که سرباز زخمی شده یارجان نام داشته و پس از برداشتن جراحت در یک حمله تروریستی در کندک نواپاس ولسوالی سرکانو که در نقطه صفری مرز میان پاکستان و افغانستان قرار دارد به یکی از شفاخانه های شهر جلال آباد انتقال یافته و تحت تداوی قرار دارد.

وزارت امور داخلۀ افغانستان گفته است که سرباز یادشده پس از زخم برداشتن، کمک های اولیه را از سوی کارمندان سیار صحی پاکستانی دریافت کرده است. این وزارت از کمک تیم های سیار صحی پاکستان به این سرباز قدردانی کرده است.

نظامیان پاکستانی روز سه شنبه با نشر خبرنامه یی گفتند که سربازان آن کشور به فاصلۀ ۶۰۰ متری داخل خاک افغانستان شده و یک سرباز افغان را که در جنگ با شورشیان زخمی شده بود، درمان کرده اند.

اردوی پاکستان گفته که این واقع در نزدیک منطقه باجور اجنسی در شرق افغانستان رخ داده است. در این اعلامیه گفته شده است که مقام های افغان از آنان تقاضای تداوی این سرباز را کرده بودند.

اما وزارت دفاع ملی افغانستان در این رابطه اظهار بی اطلاعی کرده می گوید که نه از کسی کمک خواسته شده و نه هم کسی به آنان کمک کرده است.

XS
SM
MD
LG