لینک های دسترسی

Breaking News

حامد کرزی: افغانستان آزمایشگاه سیاسی بیگانه گان نیست


حامد کرزی: افغانستان آزمایشگاه سیاسی بیگانه گان نیست
حامد کرزی: افغانستان آزمایشگاه سیاسی بیگانه گان نیست

حامد کرزی, رییس جمهور افغانستان به روز شنبه در بیانیه افتتاحیه اش که دردومین سال تقنینی شانزدهمین دورۀ شورای ملی افغانستان ایراد کرد، پس از برشماری دستاوردهای نظام در سال گذشته اظهارداشت که دیگرافغانستان آزمایشگاه سیاسی بیگانه گان نیست:

"میخواهم تاکید کنم که افغانستان آزمایشگاه ولابراتوارسیاسی بیگانه گان نیست که هرچند سال یک بار نظام سیاسی وساختارسیاسی دیگری وجدیدی را در آن، به نمایش بگذارند . "

به گفته آقای کرزی، در چهل سال گذشته چندین مرتبه نوع جدیدی از نظام سیاسی در افغانستان به تجربه گرفته شد وبیشترین ضرر وصدمه هم از همین آزمایش نظام های جدید به افغانستان رسیده است که درنتیجه آن , ساختارهای اجتماعی و ارزش کشور با شکست مواجه شده است.

حامد کرزی گفت که میخواهم با بسیار صراحت وقاطعیت بگویم که ما، هرگز اجازه نخواهیم داد تا رویایی خطرناک یک آزمایش سیاسی دیگر در کشور ما، به واقعیت بپیوندد.

حامد کرزی, درین سخنرانی روی مسایل متعدد مانند ادامه مشورتها در مورد یک اداره ملکی سالم، نظام اقتصادی یا اقتصاد بازار، پروسۀ انتقال مسولیت امنیتی، پیمان ستراتیژیک با ایالات متحده امریکا، علاقمندی به همکاری منطقه یی با همسایه گان و روندصلح صحبت کرد.

XS
SM
MD
LG