لینک های دسترسی

Breaking News

ولسوال های افغان برای فراهم گیری تحصیل به هند می روند


والی ها در کابل آمده اند تا در مورد بهبود حکومتداری صحبت کنند
والی ها در کابل آمده اند تا در مورد بهبود حکومتداری صحبت کنند
یک مقام افغان می گویند تمام ولسوال های که از طریق رقابت آزاد تعیین شده اند، جهت فراگیری آموزش های مسلکی به هند اعزام خواهند شد.

عبدالخالق فراهی، رئیس اداره ملی ارگان های محل همچنان می گوید که به اساس قراردادی که با فرانسه امضا شده، معاونین ولایات نیز جهت گرفتن آموزش های مسلکی به آن کشور فرستاده می شوند.

این مقام افغان در دومین روز نشست والی ها در کابل گفت "حدود ۱۳۰ ولسوال در آینده" به اساس برنامه های ارگان های محلی با هند، تحصیلات شان را ادامه خواهند داد.

رئیس اداره ملی ارگان های محلی می گوید تا کنون ۸۵ در صد مقامات محلی از طریق برنامه های رقابتی و اصلاحات اداری تعیین شده اند و همچنان قرار است معاونین ولایت های بلخ و قندهار و ولسوالان ۵۰ ولسوالی دیگر نیز از طریق رقابت های آزاد تعین شوند.

آقای فراهی همچنان در این نشست از والیان خواست تا برای محو فساد اداری در ولایات خود تلاش کنند و تاکید کرد که والیان باید این مبارزه را از دفتاتر خود شروع کنند.

مقامات حکومت افغانستان همچنان می گویند یک برنامه بهبود حکومتداری را به وجود آورده ند که شش برنامه ملی در آن شامل است.

هدایت امین ارسلا، مشاور ارشد رئیس جمهور در این نشست گفت "حکومتداری خوب با صلح ارتباط قایم دارد، و زمانیکه مردم از حکومت راضی باشند مخالفین دولت ناکام می شوند."

هدف از برگزاری "کنفرانس ملی والیان" نیز بهبود حکومت داری در سطح ولایات گفته شده است.

والیان شرکت کننده در این نشست ابراز امیدواری می کنند که در نتیجه بحث ها و ابراز نظرها در این نشست راه حلی به آزمون ها و مشکلاتی که در سطح ولایات وجود دارد پیدا گردد.

والی ها می گویند که نبود شفافیت در قرارداد پروژه های انکشافی به سطح ولایات، عدم تطبیق به موقوع پروزه های انکشافی، نرسیدن بودیجه انکشافی به وقت معین برای تطبیق پروژه های انکشافی و عدم هماهنگی لازم میان نهاد های محلی و مرکزی از جمله برخی چالش های شان می باشد.
XS
SM
MD
LG