لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان در پکتیکا مانع حصارکشی اردوی پاکستان شدند


اردوی پاکستان تصمیم گرفته است که امتداد خط دیورند را حصارکشی کند
اردوی پاکستان تصمیم گرفته است که امتداد خط دیورند را حصارکشی کند

نظامیان افغان در ولسوالی شکین ولایت پکتیکا، جلو ایجاد تأسیسات نظامی و حصارکشی از سوی اردوی پاکستان را در امتداد خط دیورند در آن ولسوالی گرفته اند.

جنرال رازمحمد مندوزی، قوماندان نیروهای سرحدی در ولایات جنوب‌شرق به صدای امریکا گفت، اردوی پاکستانی در نقطۀ صفری در ساحۀ سرحدی زابو تلاش‌های تازه را برای ایجاد تأسیسات آغاز کرده اند.

جنرال مندوزی گفت، نظامیان پاکستانی در آن ساحه وسایط را نیز مستقر کرده اند و دیروز برای ایجاد تأسیسات کار هموارسازی زمین را آغاز کردند؛ اما نیروهای افغان هشدار دادند و ادامۀ کار آنان را متوقف ساختند.

او افزود "ما به آنها گفتیم که بنشینیم و در زیر بیرق دو کشور صحبت کنیم؛ اما جواب آنان منفی بود. آنان گفتند که ما با اسلام‌آباد صحبت می‌کنیم و سپس به شما احوال می‌دهیم".

این مقام پولیس سرحدی افغان افزود، ساحۀ سرحدی موسوم به "زابو" از گذشته جنجال‌برانگیز است و هر دو سوی خط آن ساحه را ملکیت خود می‌دانند.

شکین یک ولسوالی غیررسمی پکتیکا می‌باشد که در هم‌جواری ولسوالی برمل آن ولایت در امتداد خط دیورند واقع شده است.

از سوی دیگر قوماندانی پولیس سرحدی در جنوب‌شرق افغانستان گفته که به آنان دستور داده شده است تا جلو هرگونه تحرکات تازۀ پاکستان را در نزدیکی خط دیورند بگیرند.

هنوز پاکستان، در مورد ادعای مقام‌ پولیس سرحدی افغان مبنی بر توقف کار ایجاد تأسیسات نظامی اردوی پاکستان از سوی پولیس سرحدی افغانستان، چیزی نگفته است.

اردوی پاکستان تصمیم گرفته است که در امتداد خط دیورند، حصارکشی کند و در این راستا برخی اقداماتی نیز کرده است.

مقام‌های حکومتی افغان این اقدامات پاکستان را نکوهش کرده و حصارکشی در امتداد خط دیورند را در مبارزه با دهشت‌افگنی بی‌تأثیر خوانده اند.

حصارکشی اردوی پاکستان در امتداد خط دیورند، بیرون از افغانستان نیز سبب برخی واکنش‌های تند شده است.

اما پاکستان گفته است که اردوی کشورش، کار حصارکشی را در امتداد خط دیورند به منظور جلوگیری تردد مخالفان مسلح از خاک افغانستان و مدیریت امنیت مرزی انجام می‌دهد.

XS
SM
MD
LG