لینک های دسترسی

Breaking News

قوماندان پولیس سنگین به اتهام خیانت دستگیر شد


تا کنون در مورد نقش نیروهای خارجی در عملیات دستگیری این ۳۰ تن جزئیاتی ارایه نشده است.
تا کنون در مورد نقش نیروهای خارجی در عملیات دستگیری این ۳۰ تن جزئیاتی ارایه نشده است.

قوماندان امنیۀ ولایت هلمند می گوید که نیروهای افغان، سرپرست قوماندانی امنیۀ ولسوالی سنگین ولایت هلمند را با ۳۰ منسوب دیگر پولیس به ظن همکاری با طالبان دستگیر کرده اند.

عبدالرحمان سرجنگ به خبرگزاری رویترز گفته است که څارمن محمد نبی به صفت سرپرست قوماندانی امنیۀ ولسوالی سنگین ایفای وظیفه می کرد زیرا به گفتۀ وی محمد داود قوماندان امنیۀ آن ولسوالی زخمی و در شفاخانه بستر است.

آقای سرجنگ گفته است که دستگیرشده‌گان به قول اردوی هلمند منتقل شده و تحقیقات از آنان جریان دارد، اما جزئیات بیشتری ارایه نکرد.

یک مقام ارشد اردوی ملی در ولایت هلمند که نخواسته است نامش گرفته شود، به خبرگزاری رویترز گفته است که اردوی ملی و مشاوران امریکایی بر این افراد پولیس مشکوک شده بودند که اسلحه و مهمات خود را به طالبان می دهند و در نظر داشتند که تدریجاً ولسوالی را به شورشیان تسلیم کنند.

ولسوالی سنگین ولایت هلمند از چهار ماه به اینسو شاهد نبرد های سنگینی بوده است که کم از کم دوبار میان نیروهای دولتی و طالبان دست به دست شده است.

اکمالات نیروهای مستقر در سنگین از طریق هوا صورت می گیرد زیرا راه زمینی منتهی به این ولسوالی به دلیل تهدیدات امنیتی مسدود است.

در ماه های اخیر کم از کم ۱۰۰ افسر اردو در ولایت هلمند تغییر و تبدیل شده است.

فرار پولیس

در همین حال وزارت داخلۀ افغانستان گزارش روزنامۀ وال ستریت ژورنال را مبنی بر فرار ده ها هزار منسوب پولیس از صفوف نیروهای امنیتی افغان رد کرد.

نجیب دانش سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که این گزارش دور از حقیقت بوده و بر اساس یافته های نادرست تهیه شده است.

آقای دانش گفت که در حال حاضر تنها ۲۰۰۰ منسوب پولیس به دلیل بیماری، رخصتی، مجروحیت و یا هم ترک وظیفه غیرحاضر است. او افزود که رقم فراریان پولیس افغان در یک سال حتا به ۱۰۰۰ نفر هم نمی رسد.

روزنامۀ وال ستریت ژورنال با نشر گزارشی ادعا کرده بود که در سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۶ هزار پولیس افغان ترک وظیفه کرده اند.

XS
SM
MD
LG