لینک های دسترسی

Breaking News

فراغت بیش از ٢۰۰ پولیس افغان در هرات


فراغت بیش از ٢۰۰ پولیس افغان در هرات
فراغت بیش از ٢۰۰ پولیس افغان در هرات

دهمین دوره از سربازان پولیس نظم عامه پس از سپری نمودن سه ماه و نیم آموزش های نظامی و محاربوی روز چهارشنبه از مرکز تربیوی پولیس ٦۰٦ انصار در هرات سند فراغت بدست آوردند.

این افراد که شامل ٢١٤ نفر میباشند از ٣٤ ولایت کشور بطور داوطلبانه به صفوف پولیس ملی پیوسته اند.

جنرال ضیاء الدین محمودی، قوماندان پولیس زون ٦۰٦ انصار در غرب افغانستان، در مراسم فراغت این عساکر گفت قرار است این افراد برای تامین امنیت به ولایت های مختلف افغانستان اعزام شوند.

او گفت "امروز دهمین دوره فراغت پولیس نظم و امن عامه ما هست که حدود ٢١٤ نفر میباشند که امروز فارغ التحصیل شدند و همگی محصیلن صنف دوازدهم و بالاتر از آن تا درجه لیسانس میباشند که به نیروی امنیتی کشور اضافه شدند و اینها در تمام نقاط افغانستان در هر جایی که به آنها ضرورت احساس شود به همان منطقه معرفی و اعزام میشوند."

شماری از این سربازان که سند فراغت خود را به دست دارند هدف خود را از حضور در چوکات نیروهای پولیس، چنین بیان می دارند.

فراغت بیش از ٢۰۰ پولیس افغان در هرات
فراغت بیش از ٢۰۰ پولیس افغان در هرات

"ما به پولیس آمدیم تا بتوانیم به وطن خود خدمت کنیم، مردم ما آزاد باشند و یک کشور آزاد داشته باشیم."

"من دوست داشتم بیایم به نظام و به ملت افغانستان خدمت کنم."

"بخاطر برقراری امنیت وطن خود که مردم ما خوب زندگی کنند و از دست تروریستان به عذاب نباشند و خواهران و برادران ما بتوانند به تعلیم و تعلم بپردازند من به پولیس آمدم و تا سرحد کشته شدن هم حاضرم به افغانستان خدمت کنم تا کشورم آزاد باشد."

جنرال محمودی در ادامه از آمادگی کامل نیروهای امنیتی در ایام روزهای عید فطر که پیش رو میباشد در هرات سخن میزند.

او گفت "پلان های تامین امنیت سرتاسری در سطح کشور برای روزهای عید خصوصا هرات از سوی وزارت امور داخله پیشاپیش آماده شده که در روزهای عید ملت ما بتوانند لحظات خوشی شان را بخوبی سپری کنند."

بعد از انتقال مسؤولیت های امنیتی در ولایت هرات این اولین دوره از سربازان میباشند که به صفوف نیروهای امنیتی افغان در هرات می پیوندند.

با آنکه روز به روز بر تعداد سربازان پولیس و اردو در کشور افزوده میشود با آنهم انتقاد هایی از نحوه آموزش این افراد وجود دارد.

در حال حاضر شمار سربازان امنیتی در کشور به ١٤۰هزار تن رسیده که قرار است این تعداد تا پایان سال ٢۰١٤ میلادی یعنی زمان انتقال کامل قدرت از نیروهای بین المللی به نیروهای افغان به ١۷۰ هزار تن افزایش یابد.

XS
SM
MD
LG