لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات پولیس افغان افزایش یافته است


وزارت داخله افغانستان می گوید در ماه جوزا سال روان شمار تلفات پولیس به ۲۹۹ تن می رسد و در این جریان ۶۱۶ پولیس دیگر جراحت برداشته است.

در عین حال تلفات مخالفان در یک ماه گذشته ۷۵۳ تن گزارش شده که در بین آنها تندروان حقانی و طالبان شامل می باشد.

به اساس معلومات وزارت داخله شمار تلفات غیر نظامیان در ماه جوزا به ۱۸۰ تن می رسد.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله که امروز می گوید که این تلفات در نتیجه عملیات های که در نقاط مختلف بخاطر خنثا سازی و یا مقابله با عملیات طالبان انجام شد، کشته شده اند.

آقای صدیقی افزود "متاسفانه در ماه جوزا در جریان این عملیات ها هم از پولیس محلی و پولیس ملی شما ۲۹۹ تن به شهادت رسید."

سخنگوی وزارت داخله می گوید در یک ماه گذشته نیروهای امنیتی افغان ۳۸۷ عملیات نظامی را در برابر عملیات خالد بن ولید طالبان در سراسر این کشور انجام داده اند.

به گفته آقای صدیقی در نتیجه این عملیات ها به مخالفین نیز تلفات شدید وارد شده "تنها در ماه جوزا و در نتیجه این عملیات ها به تعداد ۷۵۳ تن از گروه طالبان، حقانی و همقطاران شان کشته شدهه و ۳۰۵ تن از اعضای این گروه ها بازداشت گردیده و ۲۱۴ تن از دشمنان مجروح شده."

رهبری افغان ها

در این حال آیساف می گوید تلفات نیروهای بین المللی کمک به امنیت در این اواخر کم شده است.

هنز فیلدمن، سخنگوی قوای بین المللی حافظ صلح (آیساف) که در یک نشست خبری با سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان در کابل گفت یکی از دلایل کم شدن تلفات نیروهای آیساف این است که رهبری عملیات را نیروهای افغان بدوش گرفته اند.

سخنگوی آیساف همچنان می گوید که عملکرد دو هفتۀ گذشته نیروهای امنیتی افغان از زمانی که این نیروها رهبری عملیات ها را بدوش گرفته اند نشان می دهد که نیروهای افغان آماده گی لازم را برای گرفتن این مسوولیت ها داشته اند.

سخنگوی آیساف گفت نیروهای بین المللی کمک به امنیت اکنون ماموریت جدید خود را آغاز کرده و به تلاش هایشان جهت آموزش و حمایت از نیروهای افغان ادامه میدهند.

سخنگوی آیساف همچنان تاکید کرد که تلاش ها برای فراهم کردن تجیهزات لازم به نیروهای امنیتی افغان ادامه دارد و تلاش میشود که تجهیزات مورد نیاز به دست رس نیروهای افغان قرار داده شود.
XS
SM
MD
LG