لینک های دسترسی

Breaking News

شکایات باشندگان هلمند از پوسته های طالبان


شکایات باشندگان هلمند از پوسته های طالبان
شکایات باشندگان هلمند از پوسته های طالبان

شماری از باشندگان مناطق دوردست ولایت هلمند ادعا میکنند که طالبان مسلح با استقرار پوسته های تلاشی در مسیر راه ها به آزار واذیت مردم میپردازند. مردم همچنان نیروهای امنیتی افغان را مورد انتقاد قرار میدهند که در برابر خلاف ورزی های علنی شورشیان طالب، هیچ اقدامی نمیکنند. چندتن از افرادی که به گفته خودشان بطور متواتر در مسیر شاهراه ولسوالی سنگین و شهر لشکرگاه سفر میکنند، با حفظ نامهای شان، به رادیو آشنای صدای امریکا گفتند:

"مارا طالبان مسلح درمقابل پولیس نظم عامه لت وکوب کرد و مرا در مقابل پوسته پولیس تعقیب کرده لگد مال کرد. در این جا طالبان مردم را از موتر پایین می کنند، می کشند، با خود می برند ویا از آنها پول می گیرند ولی پولیس هیچ کاری نمیکند."

سازمان ملل متحد میگوید در سال گذشته صدها غیرنظامی افغان به اتهام همکاری یا حمایت از حکومت، توسط شورشیان طالب ترور گردیدند. اما طالبان همواره انتقادات آزار واذیت غیرنظامیان را رد کرده اند.

محمد شریف، ولسوال سنگین، ضمن تایید مشکلات امنیتی در این منطقه گفت که از مقامات خواستار بهبود امنیت شده است.

اما غلام سخی غفوری، مسوول لوای قوماندانی پولیس نظم عامه ولایت هلمند، میگوید تا حال هیچ درخواستی برای تسریع فعالیتهای امنیتی از آنها صورت نگرفته است.

"ایشان يا با مسوولين ولايت تماس ندارند، يا از كاركرد پوليس نظم عامه خبر ندارند و يا از مردم خود خبر ندارند كه مردم به كی علاقمند است واز كى توقعات بیشتر دارند."

در حالیکه مقامات از کارکردهای شان و تامین امنیت سخن میزنند، مردم از مشکلات روزافزون امنیتی شاکی اند و طرفین درگیر جنگ را نکوهش میکنند.

XS
SM
MD
LG