لینک های دسترسی

Breaking News

مسابقات وزن برداری زنان هفت ولایت در کابل


سعدیه ایوبی، وزن بردار افغان در مسابقات منطقوی علیه رقیب های خود از هند، کوریا، چین و عربستان سعودی رقابت کرده است.
سعدیه ایوبی، وزن بردار افغان در مسابقات منطقوی علیه رقیب های خود از هند، کوریا، چین و عربستان سعودی رقابت کرده است.
مسابقات ورزشی زیر نام پاورلفتنگ امروز میان بانوان افغان در شهر کابل برگزار شد.

مسئولین کمیته ملی المپیک می گویند که این مسابقات به شرکت ورزش کاران از هفت ولایت، به منظور انتخاب تیم ملی و انتخاب بهترین وزرشکاران به هدف راه یابی به مسابقات آسیایی و مسابقات جهانی راه اندازی شده است.

دریافت بهترین ها برای تیم ملی

بانوان اشتراک کننده در این مسابقات می گوید که هدف اشتراک در این مسابقات راه یافتن به به مسابقات به سطح منطقه و جهان می باشد.

نرگس ابراهیمی، می گوید "من آرزو دارم که در خارج مقام اول را از خود کنم و بیرق افغانستان را در خارج بلند کنم"

فرید احمد صدیقی رئیس فدراسیون ملی پاورلفتنگ و مردان آهنین افغانستان و بنیانگذار این در ورزش در افغانستان می گوید که این مسابقات به منظور انتخاب بهترین ورزشکاران بخش اناث به هدف شرکت در مسابقات سال ۱۳۹۲ راه اندازی شده است.

وی همچنان علاوه کرد که یکی از بانوان افغان که بتواند در بخش پاورلفتنگ در مسابقات بیرون مرزی خوب بدرخشت، لقب بانوی طلایی را نیز آزان خود خواهد کرد.

آرزو های بلند برای پیروزی در مسابقات

به اساس معلومات این مسئول کمیته ملی المپیک، بانوان افغان از سه سال به این طرف در ورزش های پاورلفتنگ شرکت می کنند و تا کنون بیش از ۵۰۰ دختر در این رشته ورزشی شرکت دارند و در هفت ولایت دختران عملاً این رشته وزرشی را پیش می برند.

فرید احمد گفت دختران رشته پاورلفتنگ افغانستان تا کنون در مسابقات شهر آلماتی قزاقستان شرکت کرده که از این مسابقات دو مدال طلا را بدست آوده اند و همچنان در مسابقاتی که در شهر کومباتور هندوستان دایر شد، هشت مدال طلا بدست آودند.

به اساس معلوماتی که فرید احمد ارایه کرد بانوان بخش پاورلفتنگ افغانستان تا کنون در مجموع از مسابقات بیرون مرزی یازده یازده مدال طلا و دو مدال برنز بدست آورده اند.

مشکلات امنیتی و موانع اجتماعی

با این که بانوان بخش پاورلفتنگ از زمینه ها و سهولت های که کمیته ملی آلمپیک برایشان فراهم کرده است ابراز رضایت می کنند و می گویند کدام مشکل خاصی در این زمینه ندارد اما گفته می شود بی امنیتی و موانع اجتماعی از مشکلات عمده دختران وزشکار در افغانستان به شمار می رود.

زهرا کوهستانی، یک تن از شرکت کننده گان دیگر این مسابقات در مورد موثریت این ورزش و آروز های اش به صدای امریکا گفت "این مسابقات بسیار مفید است، می تواند ما را بهتر رشد بدهد و می توانیم برای شرکت در مسابقات خارج بهتر و خوبتر آماده گی بگیریم."

شکریه حکمت، مسئول توسعه ورزش بانوان افغانستان می گوید با این که طی سال های اخیر ورزش بانوان در این کشور به صورت قابل ملاحظه هم در مرکز و هم در ولایات انکشاف یافته، هنوز هم مشکلات امنیتی و عنعنات ناپسند و محدودیت های اجتماعی از جمله موانع بزرگ در راه انکشاف ورزش بانوان به شمار می رود.
XS
SM
MD
LG