لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی در نشست سران در ریاض اشتراک می کند


انتظار می رود که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، در اجلاس ریاض، پایتخت عربستان سعودی، که هدف اصلی آن مبارزه بر ضد تندروی و گروه های دهشت افگنی است، اشتراک کند.

یک منبع حکومت افغانستان که نخواست نامش افشا گردد،به رادیو آزادی گفته است که آقای غنی تلاش می‌کند تا "پیام واضح به جهانیان برساندکه دهشت افگنی نه تنها یک خطر برای افغانستان است، بلکه خطر به همۀ جهان" است.

این در حالی است که اکیل حکیمی، وزیر مالیه افغانستان، روز پنجشنبه در ریاض با وزیر خارجۀ عربستان سعودی در مورد روند صلح که از سوی ریاض تمویل می گردد، صحبت کرد.

حکومت عربستان سعودی رهبران حدود ۵۰ کشور اسلامی را در این کنفرانس دعوت کرده است که شامل رهبران افغانستان و پاکستان می گردد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحد، نیز امروز جمعه سفر نه روزۀ خود را آغاز می کند که نخست به عربستان سعودی رفته و در کنفرانس ریاض سخنرانی خواهند کرد.

مک ماستر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که مبارزه بر ضد "اسلام رادیکال" در اولویت دیدار آقای ترمپ با رهبران کشور های اسلامی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، قرار خواهد داشت.

به گفته آقای ماستر، آقای ترمپ حین سخنرانی اش در ریاض ضمن نشان دادن تعهد به متحدان مسلمان ایالات متحده، تلاش خواهد کرد تا جهان اسلام را در برابر دشمن مشترک همه شهروندان – افراطگرایی و دهشت افگنی – متحد کند.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا همچنین گفته است که آقای ترمپ از شرکای مسلمان و عرب خود تقاضا خواهد کرد که برای مبارزه با داعش، القاعده، ایران، رژیم اسد و یا هر کسی که "هرج و مرج و خشونت را ادامه داده و باعث درد و رنج بسیار در سراسر جهان اسلام و فراتر از آن شده اند" گام های برجسته و جدیدی را بردارند.

آقای ترمپ ناوقت روز پنجشنبه گفت که با در نظر داشت منافع مردم امریکا، وی در نظر دارد تا در جریان سفرش به ریاض، روابط واشنگتن را با دوستان قدیمی ایالات متحده، مستحکم تر کند و در عین حال در جستجوی دوستان جدید باشد.

XS
SM
MD
LG