لینک های دسترسی

Breaking News

خواست زندانیان اعتصابی فراه خلاف قانون خوانده شد


مقام های محلی ولایت فراه در غرب افغانستان از اعتصاب غذایی نزدیک به ۲۰۰ تن از زندانیان سیاسی محبس مرکزی این ولایت خبر میدهند.

این زندانیان، بدرفتاری مسئولین محبس با خود و عدم تخفیف از سوی رییس جمهور در مجازاتشان را دلیلی بر این کار بیان کرده اند.

زندانیان اعتصاب کننده که ۱۸۲ نفر هستند اکثرا به اتهام جرم های سیاسی در محبس مرکزی ولایت فراه در بند می باشند.

آنها بدلایلی مثل برخورد نا مناسب مسئولین محبس، عدم صدور فرمان عفو از سوی رییس جمهور کرزی، کمبود جای و عدم رسیده گی به دوسیه های شان از سوی سارنوالی و محاکم از شش روز به این طرف دست به اعتصاب غذایی زده اند.

اما مقام های محلی ولایت فراه این اقدام زندانیان سیاسی را دسیسه ای از سوی مخالفین مسلح دولت می خوانند.

محمد یونس رسولی، معاون والی فراه به رادیو آشنا صدای امریکا می گوید خواسته زندانیان اعتصاب کننده خلاف قانون بوده که انها نمی توانند به آن پاسخ مثبت بدهند.

از سوی دیگر، عبدالقیوم اعظمی، مدیر محبس ولایت فراه ادعاهای زندانیان مبنی بر برخورد نا مناسب مسئولین با آنها را رد کرده، موضوع کمبود جای و اتاقهای نامناسب برای زندانیان را می پذیرد.

بگفته او این محبس گنجایش ۳۲۰ زندانی را داشته که هم اکنون در آن ۶۵۰ نفر در بند می باشند.

یونس رسولی، معاون والی فراه همچنان از اعزام هیئتی عالی رتبه از مرکز کشور برای پایان دادن به اعتصاب زندانیان در این ولایت خبر می دهد.

بگفته وی مسئولان ستر محکمه افغانستان که در راس این هییت حضور دارند سعی می کنند تا به دوسیه های زندانیان معترض رسیده گی کنند.

با این همه زندانیان اعتصاب کننده هشدار داده اند تا زمانیکه خواسته های شان برآورده نشود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

محبس ولایت فراه در مرکز شهر و در جوار خانه های شخصی موقعیت دارد.
XS
SM
MD
LG