لینک های دسترسی

Breaking News

شش کودک افغان در مسیر مهاجرت به اروپا غرق شد


تمام سرنشینان کشتی غرق شده افغانها بوده اند.
تمام سرنشینان کشتی غرق شده افغانها بوده اند.

مقامهای گارد ساحلی ترکیه می گویند که شش کودک افغان در اثر سانحۀ قایقی که آنان را به گونۀ قاچاق از ولایت ازمیر آن کشور به اروپا انتقال می داد، در سواحل غربی ترکیه غرق شد.

رسانۀ دولتی ترکیه گزارش داد که پنج پناهجوی دیگر به شمول یک کودک ۱۲ ساله از این رویداد نجات پیدا کرده اند. کارمندان نجات هنوز هم در جستجوی دو پناهجوی گم شده از این رویداد اند که گفته می شود یکی از آنان کودک است.

گفته شده است که تمام سرنشینان این قایق افغانها بوده اند، اما تا کنون شمار دقیق آنان مشخص نشده است.

به نظر می رسد که این پناهجویان با وصف هوای نامساعد، به سمت جزایر یونان در حرکت بودند. خبرگزاری انادولو گزارش داد که استحکامات چوبی این قایق در وسط بحر شکسته و منجر به متلاشی شدن آن شده است.

بیش از ۷۰۰ هزار پناهجو که اکثریت آنان سوری، عراقی و افغان اند به گونۀ قاچاق از مسیر ترکیه به یونان رفته اند. اکثر این افراد پول زیادی را به قاچاقبرانی پرداخته اند که آنان را ذریعۀ قایق های کوچک، مزدحم و فرسوده رهسپار این سفر پرخطر دریایی می کنند.

سازمان بین المللی مهاجرت گزارش داده است که در سال روان نزدیک به ۶۰۰ نفر از پناهجویانی که از این مسیر قاچاق می شوند، در بحیرۀ مدیترانه غرق شده اند.

حکومت ترکیه به تاریخ ۲۹ دسمبر با اتحادیۀ اروپایی توافق کرد تا جلو جریان پناهجویانی را بگیرد که از مسیر ترکیه رهسپار اروپا می شوند. در بدل، اتحادیۀ اروپایی تعهد کرده است تا مساعدت سه میلیارد یورو را برای رسیدگی به دو میلیون و ۲۰۰ هزار مهاجر سوری مستقر در ترکیه، در اختیار انقره قرار دهد.

XS
SM
MD
LG