لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها پناهجوی افغان در کروشیا بستری شد


پولیس هنگام جستجوی دو قاچاقبر بلغاریایی، موتر حامل این پناهجویان را کشف کرد
پولیس هنگام جستجوی دو قاچاقبر بلغاریایی، موتر حامل این پناهجویان را کشف کرد

ده‌ها پناهجو، عمدتاً از افغانستان، پس از آن در کروشیا به شفاخانه منتقل شدند که پولیس موتر حامل آنان را برای دستگیری دو شهروند بلغاریایی مظنون به قاچاق انسان تلاشی کرد.

مقام‌های پولیس گفته‌اند که موتر حامل این پناهجویان در جریان تلاشی روزمره در یک شاهراه مرزی میان صربستان و سلوانیا برای بازرسی متوقف شد.

میلان کوهوندیجیچ وزیر صحت کروشیا گفته است که ۴۲ پناهجو برای درمان تسمم با گاز کاربن مونوکساید به شفاخانه منتقل شدند. او گفته است که دو تن آنان کودکان ۱۰ و ۱۲ ساله بوده و متباقی شان بین ۱۵ تا ۲۰ سال عمر دارند.

آقای کوهندیجیچ به تلویزیون دولتی کروشیا گفته است "برخی آنان بی هوش بودند، شماری هم حالت دلبدی و تهوع داشتند. وضعیت آنان وخیم بود و به نظر می‌رسید که برای چند روز غذا نخورده بودند."

از سپتامبر ۲۰۱۵ تا مارچ ۲۰۱۶ حدود ۶۵۰ هزار پناهجوی غیر قانونی از طریق کروشیا به کشورهای غرب اروپا به ویژه آلمان رفته اند که شمار زیاد این پناهجویان از سوریه، افغانستان و عراق بودند.

در اوج بحران مهاجرت به اروپا، کشورهای حوزۀ بالقان مسیر عمدۀ حرکت پناهجویان بود تا اینکه در مارچ سال روان پس از انسداد مرزهای این کشورها و تدابیر شدید مرزی، تردد پناهجویان از این مسیر کند شد.

اکثر پناهجویان به قاچاقبران پول می‌پردازند تا آنان را به کشورهای مورد نظر شان برسانند. پناهجویان در شرایط بسیار دشوار گاهی ده‌ها تن آنان سوار بر یک موتر کوچک قاچاق می‌شوند.

پولیس اتریش در اگست سال گذشته اجساد ۷۱ پناهجو را از یک موتر کوچک پیدا کرد و اکنون مقام‌های پولیس اروپایی با جدیت مراقب اند تا رویداد مشابهی دیگر به وقوع نپیوندند.

گزارش: رویترز

XS
SM
MD
LG