لینک های دسترسی

Breaking News

۲۰۱۰ پر خشونت ترین سال در افغانستان از زمان آغاز جنگ


یک گروه ساحوی حقوق بشر در افغانستان، سال ۲۰۱۰ را از آغاز جنگ در اینکشور، که جان یک هزار غیر نظامی را گرفته است، پر خشونت ترین سال میگوید.

گروه افغانستان رایتس مانتر یا "آرم " به روز دوشنبه گفت حمله اخیر قوای ناتو به رهبری ایالات متحده امریکا در افغانستان طالبان را دلسرد و مایوس نساخته است، اما در عوض شورشیانی را که این حمله را آخرین تلاش پیش از خارج شدن می پندارند، جسور ساخته است.

آرم، در گزارش خود می نویسد اضافه تر از شصت فیصد یک هزار تلفات افراد ملکی در نیمهٌ اول امسال در جریان حملات شورشیان کشته شدند.

این گروه می گوید قوای بین المللی مسؤل بیست فیصد این تلفات می باشد، که در مقایسه با سال گذشته در عین مدت کمتر تلقی شده است .

آرم، علت تقلیل تلفات را کاهش در حملات هوائی ناتو می داند، و این پالیسی جدیدی بود که سال گذشته توسط جنرال ستنلی مککرستل قوماندان سابق قوای ناتو و امریکا نافذ گردید.

آرم، تعداد تلفات را در ماه جون ۱۲۰۰ نفر نشان داد که مرگبار ترین ماه از سال از آغاز جنگ در سال۲۰۰۱ تا کنون می باشد. ماه گذشته همچنان مرگبار ترین ماه برای قوای بین المللی در افغانستان بود. بیشتر از صد عسکر ناتو در این ماه کشته شدند.

XS
SM
MD
LG