لینک های دسترسی

Breaking News

تیم جدید ملی فوتبال افغانستان در چلنج کپ


علی عسکر لعلی و همایون کارگر مربی و سر مربی تیم ملی فوتبال افغانستان
علی عسکر لعلی و همایون کارگر مربی و سر مربی تیم ملی فوتبال افغانستان
اعضا و مربیان تیم ملی فوتبال افغانستان که جهت اشتراک در مسابقات چنلچ کپ آسیا مصروف سپری کردن کمپ آموزشی مقدماتی در شهر دبئی بودند به کابل برگشتند.
علی عسکر لعلی مربی تیم ملی فوتبال افغانستان در مصاحبه یی با رادیوآشنا گفت که در میان بازیکنان اشتراک کننده در کمپ مقدماتی برعلاوۀ بازیکنان ساکن در افغانستان از پانزده کشور جهان مانند آلمان، ایران، ناروی، هالند، امریکا، دنمارک و چند کشور دیگر شامل بودند.

تفاوت ها و استعداد ها

در گذشته تفاوت بسیار زیادی در سطح بازی ورزشکاران ساکن در خارج و داخل افغانستان به مشاهده می رسید و به همین دلیل هم تعدادی از بازیکنان از خارج دعوت می شد. اما آقای لعلی می گوید که در این اواخر یک جهش قابل ملاحظۀ در سطح فوتبال افغانستان رونما شده و بسیاری از بازیکنان که از خارج آمده بودند نه تنها بهتر از تیم های داخل افغانستان نبودند که حتی نتوانستند به تیم ملی نیز راه پیدا کنند. او راه اندازی لیگ برتر افغانستان را در این راستا مهم و ارزنده عنوان کرد.

جام چلنج کپ آسیا قرار است در ماه مارچ در لاووس راه اندازی شود.
مربی تیم ملی فوتبال افغانستان به رادیوآشنا گفت که تلاش به خرج داده اند تا تیم قوی تری را در مقایسه با سال های گذشته انتخاب کنند.

آقای لعلی می گوید جهت همآهنگ ساختن بازی ورزشکاران، تیم ملی فوتبال افغانستان سر از تاریخ 20 ماه فبروری یک کمپ هفت روزه را در شهر دبئی راه اندازی خواهد کرد و به تاریخ 27 جهت اشتراک در مسابقات چلنج کپ آسیا به لاووس خواهد رفت.

آمادگی ها برای چلنچ کپ

نخستین بازی افغانستان در سلسله مسابقات چلنچ کپ آسیا به تاریخ 2 مارچ با سریلانکا خواهد بود که دومین رقابت به تاریخ 4 ماه مارچ با منگولیا و به تاریخ ششم ماه مارچ به مصاف تیم میزبان لاووس خواهد رفت.

در مسابقۀ سال گذشتۀ چلنچ کپ، تیم ملی فوتبال افغانستان توانست تا مرحلۀ نهایی پیش برود. در بازی نهایی که با تیم ملی فوتبال هند داشت، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت اما در نیمۀ دوم میدان بازی، دروازه بان تیم ملی فوتبال افغانستان با گرفتن کارت سرخ از میدان خارج شد و سایر بازیکنان نیز روحیۀ خود را باختند و افغانستان به نتیجۀ نامطلوبی بازی را به هندی ها واگذار کرد.

علی عسکر لعلی می گوید در این سال تلاش ها و تمرینات روانی نیز انجام شده تا بازیکنان از روحیۀ بهتری برخوردار باشند. از گفته های آقای لعلی طوری وانمود می شود که حمید فیروزی سمت دروازه بانی تیم ملی را شاید از دست دهد.

آقای لعلی می گوید که شیوۀ تمرینات را تغییر داده و هم بازی کنان با تجربه یی مانند فقیریار دروازه بان را از خارج دعوت کرده اند تا بازی کنان با روحیۀ بهتری به میدان رفته و اشتباهات سال گذشته تکرار نشود.

انتظار می رود فهرست نهایی بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان تا دو یا سه روز دیگر اعلان شود.
XS
SM
MD
LG