لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر ریاست ترافیک کابل مهار شد


مقام های پولیس افغانستان می گویند که حملۀ مهاجمان انتحاری طالب بر ریاست ترافیک کابل مهار شده است. در این حمله سه منسوب پولیس افغان و کم از کم پنج شورشی کشته شد.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان می گوید که حملۀ یاد شده صبح دو شنبه با دو انفجار در جلو دروازۀ ورودی ریاست ترافیک آغاز شد و حدود نه ساعت به درازا کشید. او افزود که چهار منسوب پولیس در این رویداد زخمی شده است. طالبان مسئولیت این حمله را به دوش گرفته اند.

محمد ایوب سالنگی، فرمانده پولیس شهر کابل می گوید که به شمول پولیس، ده نفر در این رویداد زخمی شده است.

به گفتۀ آقای سالنگی دو مهاجم انتحاری در جلو دروازۀ ورودی ریاست ترافیک کشته شد، مهاجم سوم در داخل ساختمان خود را منفجر ساخت و دو مهاجم دیگر پیش از آنکه موفق به انفجار واسکت های انتحاری خود شوند، توسط نیرو های امنیتی از پا در آورده شد.

حمله بر ریاست ترافیک کابل این احتمال را قوت بخشیده است که گویا طالبان تکتیک های خود را تغییر داده و با انجام حملات بر اهداف دولتی، توانمندی نیرو های امنیتی افغان را به آزمایش گرفته اند.

افزایش خشونت ها در افغانستان، نگرانی هایی را در مورد توانمندی نیرو های امنیتی افغان ایجاد کرده است که قرار است پس از سال خروج کامل نیرو های بین المللی تمام مسئولیت های امنیتی را به عهده بگیرند.
XS
SM
MD
LG