لینک های دسترسی

Breaking News

هولبروک: مراحل نهایی طرح انتقال مسئولیت ها به افغانستان


هولبروک: مراحل نهایی طرح انتقال مسئولیت ها به افغانستان
هولبروک: مراحل نهایی طرح انتقال مسئولیت ها به افغانستان

نمایندۀ خاص ایالات متحده در امور افغانستان و پاکستان بروز دوشنبه گفت که ایالات متحده طرح انتقالی برای افغانستان را در در اواخر هفتۀ جاری در جلسۀ ناتو در لیزبن بیان خواهد داشت.

آژانس خبری فرانسوی از ریچارد هولبروک نقل نموده که میگوید، او معتقد است که جلسۀ ناتو در مرکز پرتگال ، برای پالیسی های ایالات متحده در قبال افغانستان شکل دیگری خواهد گرفت.

هولبروک تاکید نمود که ماموریت محاربوی ایالات متحده در افغانستان تا سال 2014 خاتمه نخواهد یافت، اما خروج عساکر در ماه جولای سال آینده آغاز خواهد شد.

در عین حال عدم توافق میان رییس جمهور افغانستان و قوماندان نیروهای ایالات متحده و ناتو در افغانستان در این مورد، در یک روزنامۀ امریکایی منتشر گردیده است.

واشنگتن پست مشعر است که جنرال دیود پترییس در رابطه به اظهارات حامد کرزی رییس جمهور افغانستان طی مصاحبۀ روز شنبه با روزنامۀ واشگتن پست، اظهار نارضایتی و ناخشنودی نموده است.

از سوی دیگر، برای بهبودی امنیت در افغانستان چندی قبل حامد کرزی، رییس جمهور آنکشور فرمان انحلال شرکت های امنیتی را صادر نمود ، با وجود آنکه آن فرمان مخالفت های داخلی و خارجی را در پی داشت، ولی بآنهم رییس جمهور تصمیم خویش را نهایی خوانده و پابند فرمان خویش باقی ماند، وحید عمر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، برای تامین امنیت قطار های اکمالاتی از ایجاد کندک های جدید وزارت امور داخلۀ افغانستان خبرداد.

XS
SM
MD
LG