لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن عساکر امریکایی و غیرنظامیان افغان در کابل


کشته شدن عساکر امریکایی و غیرنظامیان افغان در کابل
کشته شدن عساکر امریکایی و غیرنظامیان افغان در کابل

مقامات افغان میگویند، یک فرد انتحاری با استفاده از موتر حاملش قطار عساکر خارجی را به روز شنبه در ساحۀ دارالامان، آماج قرار داده، حد اقل ده تن را از بین برد.

اما ناتو با نشر بیانیۀ گفته است که در آن جریان 13 عسکر آن پیمان از بین رفته است. گفته شده است که تمامی عساکر کشته شده، امریکایی بوده اند.

طالبان مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته اند.

جنرال ایوب سالنگی قوماندان امنیۀ کابل طی مصاحبۀ با رادیو آشنا صدای امریکا گفت، یک بم گذارانتحاری موتر مملو از مواد منفجره اش را در کنار قطار وسایط نیروهای ائتلاف انفجار داد.

قوماندان امنیه افزود، در این رویداد چهار افغان بشمول یک سرباز پولیس و دو متعلم کشته و هشت تن دیگر مجروح شده اند. وی در مورد تعداد تلفات نیروهای خارجی اظهار بی خبری کرد.

یک سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده طی صحبت با صدای امریکا کشته شدن 13 امریکایی را تایید نموده گفت که معلومات فعلی در رابطه به این رویداد تا به حال اندک بوده و ما برای معلومات بیشتر با آیساف در تماس هستیم.

در عین حال یک زن انتحاری به روز شنبه، خود را در مقابل مدیریت امنیت ملی ولایت کنر منفجر ساخت. خبرنگار صدای امریکا گزارش داد که در این رویداد بشمول دو پولیس پنج تن کشته شده اند.

از جانب دیگر، نیروهای ناتو در جنوب افغانستان میگویند، به روز شنبه یک فرد ملبس با یونیفورم اردوی ملی افغان در جنوب آن کشور به نیروهای افغان و ائتلاف گلوله باری نمود. گفته شده است که در این جریان به شمول حمله کننده، چندین تن دیگر نیز کشته شده است.

XS
SM
MD
LG