لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار مجدد دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان


ارشیف
ارشیف

عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، نامزدان ریاست جمهوری افغانستان به دنبال دیدار روز سه شنه، امروز جمعه یک بار دیگر ملاقات نمودند و روی مسایل و انکشافات اخیر در اوضاع سیاسی کشور گفتگو کردند.

این دو نامزد ریاست جمهوری در دیدار امروز که در منزل آقای عبدالله، انجام شد روی مسایل جاری مملکت مربوط به انتخابات و مسایل برخاسته از انتخابات صحبت کرده اند که ادامه گفتگوهای قبلی شان بود.

قرار بود این ملاقات دیروز پنجشنبه صورت بگیرد، اما به دلیل مصروفیت های هر دو نامزدها یک روز به تعویق افتاد.

سیدآقا فاضل سانچارکی، سخنگوی ستاد انتخاباتی آقای عبدالله، به روز جمعه در صحبت با رادیو آشنای صدای امریکا در مورد ملاقات تازه ای هر دو رهبر معلومات داده گفت که گفتگو و صحبت های امروز هر دو نامزد در یک فضای کاملا دوستانه صورت گرفت و روی مسایل ذیعلاقه به تفصیل گفتگو انجام داده اند.

آقای سانچارکی به ادامه گفت " هر رهبر روی مسایل تخنیکی و مسایل سیاسی و مسایل بزرگ ملی صحبت های تفصیلی داشتند و این گفتگوها در یک فضای کاملا دوستانه انجام شده است . هر دو رهبر فیصله کردند که این چنین نشست ها در آینده هم ادامه داشته باشد و با هم دیدار نمایند ."

بعد از ایجاد توافق روی شمارش مجدد و تفتیش صد درصد آرا انتخابات و ایجاد حکومت وحدت ملی که در حضور داشت جان کری، وزیر امورخارجه ایالات متحده امریکا میسر شد، اولین نشست به روز سه شنبه در منزل آقای احمدزی، صورت گرفت و به تعقیب آن دیدار این دو رهبر در منزل آقای عبدالله، انجام شد که در آن روی مسایل انتخابات و مسایل ناشی از انتخابات بخصوص روند تفتیش صد در صد آرا و چگونه گی حکومت وحدت ملی گفتگو ها صورت گرفته است.

در همین سلسله دیدار دو نامزد ریاست جمهوری شب گذشته نیز هر دو رهبر در جلسه بررسی وضعیت اقتصادی کشور در ارگ که تحت ریاست حامد کرزی، دایر شده بود شرکت کرده اند.

در خبرنامه ارگ، آمده است که درجلسه شب گذشته مسایل متعدد چون وضعیت کلی اقتصادی مملکت، چگونگی و بهبود عواید ملی، موثریت نظام گمرکی، مبارزه علیه قاچاق بحث صورت گرفته است.

همین منبع میگوید در جلسه منعقده ارگ فیصله به عمل آمده است که در روزهای آینده نه چندان دور، یک نشست مشابه دیگر برگزار شود که در آن نماینده گان مردم، نماینده گان کشورهای کمک دهنده به افغانستان، تاجران و سرمایه گذاران افغان شرکت داشته باشد.

این دیدار رهبران دو ستاد انتخاباتی در حالی صورت گرفت که امروز با وجود این که روز جمعه و رخصتی عمومی است، کمیسیون مستقل انتخابات روند تفتیش صد در صد آرای انتخابات دور دوم ریاست جمهوری را ادامه داد.

نورمحمد نور , سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در نشست خبری مختصر امروز جمعه به رسانه ها گفت که دیروز پنجشنبه در نخستین روز آغاز پروسه شمارش مجدد و تفتیش صد در صد آرای انتخابات، ٣٢ صندوق رای در موجودیت ناظران ملی و بین المللی، نماینده گان نامزدهای ریاست جمهوری و رسانه ها تفتیش شدند و بقول آقای نور درین صندوقهای رای کدام مشکل کلان و جدی به مشاهده نرسیده است.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG