لینک های دسترسی

Breaking News

پریسا: پدرم را دستگیر و مقابل چشمانم مجازات کنید


پریسا از دولت می خواهد تا پدرش را دستگیر و در مقابل دیدگانشان مجازات نمایند.
پریسا از دولت می خواهد تا پدرش را دستگیر و در مقابل دیدگانشان مجازات نمایند.
ده روز پس از بریده شدن لب و بینی ستاره، زن جوان هراتی، مقام های عدلی و قضایی هرات می گویند که چهار دختر این زن را به خاطر نگرانی های امنیتی به پرورشگاه انتقال داده اند.

ماریا بشیر، رئیس سارنوالی استیناف هرات می گوید با اینکه نهادهای زیادی برای انتقال این اطفال به مرکز کشور به او مراجعه کرده اند اما دختران ستاره حاضر به ترک زادگاه شان نیستند و می گویند که پس از بهبودی کامل مادرشان تصمیم خواهند گرفت که در کجا زندگی کنند.

ماریا بشیر گفت "در مورد اطفال او با در نظر داشت وضعیت امنیتی شان باید در یک محل مصون باشد در پرورشگاه هستند و مطابق به مسایل شرعی و قانونی مادر کلان شان اکنون سرپرستی اطفال را در پرورشگاه به عهده دارد و به آنها رسیدگی می کند."

از سوی دیگر، اطفال ستاره هنوز در شوک عصبی به سر می برند.

کابوس دختران ستاره

پریسا دختر ده سالهء ستاره با چشمان گریان می گوید که هر شب خواب ظلم و ستمی را می بیند که پدرش بر مادرش روا داشته است. این دختر خردسال ضمن آرزوی سلامتی برای مادرش خواهان مجازات پدرش از سوی دولت است.

پریسا می گوید "شب جمعه به مادرم گفت پول بده که خمارم اما مادرم گفت پول ندارم و بعد پدرم گفت با تو کار دارم."

دختر ستاره می گوید نیمه های شب خواهرش با صدای جیغ و فریاد مادرش او را بیدار کرده و شاهد صحنه یی بوده اند که پدرش لب و بینی مادرشان را بریده و فرار کرده است.

پریسا از دولت می خواهد تا پدرش را دستگیر و در مقابل دیدگان او و سایر اعضای خانواده اش مجازات نمایند.

نسیمه مادر کلان پریسا نیز از تهدیدهای تلفنی محمد عظیم، داماد فراری اش حرف می زند که خواهان دریافت دختران و زنش است.

مادر کلان پریسا "نماز دیگر با من به تماس شد و گفت طفل ها و زنم را به روستا بیاور و به من بده در غیر آن در خانه تان نارنجک می اندازم و ما هم می ترسیم که به خانه خود بازگردیم و در این شب های زمستان بی سرنوشت استیم."

رئیس سارنوالی استیناف هرات در ادامه می گوید در جریان تحقیقات متوجه شده اند که شوهر ستاره در گذشته نیز همسر اول خود را به شکل مرموزی به قتل رسانده و با استفاده از ضعف حاکمیت، خود را بی گناه جلوه داده است.

ماریا بشیر گفت "این فرد سوابق جرمی قبلی هم دارد و در گذشته یک خانم (همسر) دیگر خود را به شکل مرموزی به قتل رسانده که از ان زن یک دختر و پسر باقی مانده که در نزد مادر کلان خود در ایران زندگی می کنند و محمد عظیم در یک قضیه قتل در ایران هم تحت تعقیب است."

همسر بشیر همچنان می گوید احتمال این می رود که محمد عظیم بعد از ارتکاب جرم به زادگاهش-ولسوالی شیندند- فرار کرده و با گروه طالبان یکجا شده باشد.

تلاش برای دستگیری عظیم

همزمان عبدالقیوم نورزایی، قوماندان امنیه ولسوالی شیندند هرات از تلاش ها برای دستگیری این فرد خبر داده ادعا می کند که پدر محمد عظیم نیز در گذشته در این ولسوالی خشونتی مشابه را بر همسر خود وارد نموده که همگان از آن مطلع اند.

نورزایی گفت "ارگان های کشفی ما در تعقیب او استند و اربابان محل می گویند در گذشته نیز در زمان زمامداری داوود خان پدر محمد عظیم هم چند خانم (همسر)داشته و عملی مشابه را بر یک خانم (همسر) خود انجام داده است."

در حالیکه تلاش ها برای دستگیری این فرد ادامه دارد، مقام های وزارت صحت عامه افغانستان از بهبودی خانم ستاره در ترکیه خبر می دهند.

کنشکا ترکستانی، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان به رادیو آشنا صدای امریکا گفت "تداوی این خانم چندین مرحله دارد و آنچه برای ما اهمیت دارد اینست که داکتران ترکی اطمینان دادند که امکان تداوی و احیای مجدد ستاره وجود دارد و برای ما یک خبر خوش بود و اکنون تحت مراقبت قرار دارد و در آنجا هم یک نماینده ما حضور دارد و تداوی او را دنبال می کند."

مقام های وزارت داخله افغانستان روز سه شنبه هفته گذشته نیز گفته بودند که محل بود و باش همسر ستاره را شناسایی کرده و برای بازداشت او عملیاتی را روی دست دارند که با این هم تا بحال این فرد متواری است.

در حال حاضر عکس های شوهر ستاره در تمام پوسته های امنیتی ولایت هرات برای گرفتاری به نیروهای امنیتی توزیع شده است.
XS
SM
MD
LG