لینک های دسترسی

Breaking News

پروموت، برنامۀ جدید یو اس آی دی برای افغانستان


ویلساک: برنامه های آموزشی این اداره درافغانستان ادامه میآبد
ویلساک: برنامه های آموزشی این اداره درافغانستان ادامه میآبد

کریستی ویلساک، مشاور ارشد اداره انکشافی امریکا در امور تحصیلات بین المللی می گوید "درمقایسه با ده سال قبل درافغانستان امروز هشت میلیون پسر و دختر به مکتب می روند که چهل فیصد آنان را دختران تشکیل می دهد.

خانم کریستی برای بررسی پروژه های آموزشی این اداره چند بار به افغانستان سفر کرده و دست آورد های این اداره را با برنامه های آموزشی در افغانستان موفق می خواند.

اداره انکشافی ایالات متحده "یو اس آی دی" علاقمند است تا در آینده نیز فعالیت های شان را در بخش آموزش در افغانستان ادامه دهند.

قرار است پوهنتون افغان امریکایی را در ۵ سال آینده ۴۰ میلیون دالر تمویل کند. این مقدار پول در عرصۀ آموزش کادر ها و توانمند سازی کارمندان پوهنتون اختصاص یافته که شاگردان نیز می توانند تجربه بهتر را در امور تجارت بدست آورند.

خانم ویلساک درمصاحبه اختصاصی با تلویزیون آشنای صدای امریکا گفت که با تمویل بودجه تحصیلی جدید، یک فاکولته تازۀ در رشته تجارت و مدیریت ایجاد خواهد شد که هدف آن رشد مهارت های اقتصادی محصلین می باشد.

با این تحصیلات در رشته تجارت و مدیریت یا ام بی ای، زنان و مردان تجارب تجاری را نه تنها در امور افغانستان بلکه در مورد تجارت سایر نقاط جهان، نیز کسب می کنند.

خانم ویلساک یاددهانی کرد قرار است از برنامۀ "پروموت" حدود هفتاد و پنج هزار زن مستفید گردند. به گفتۀ وی این اقدام "یک سرمایه گذاری روی استعداد های زنان" می باشد.

خانم ویلساک همچنان گفت برنامه تحصیلی پرموت شامل رشد مهارت های زنان در امور رهبری، تجارت، متشبثین شرکت های خصوصی است.

مصاحبه را درین لینک تماشا کنید:

پروژه تحصیلی پرموت ویژه زنان افغان است
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:33 0:00

XS
SM
MD
LG