لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان شربت گله را رد مرز میکند


شربت گله که از سه دهه بدینسو در پاکستان زندگی میکرد به روز دوشنبه به افغانستان رد مرز میشود.

شربت گله مانند هزاران مهاجر افغان دیگر در پاکستان به خاطر گریز از اذیت و آزار پولیس پاکستانی با اسناد جعلی در پاکستان به سر میبرد.

گفته میشود که او از دو سال بدینسو تحت تحقیق بود.

شربت گله یازده روز قبل به اتهام داشتن کارت هویت پاکستانی جعلی توقیف گردید و زندانی شد.

مبشر نظر وکیل مدافع شربت گله به آژانس خبري فرانسه گفته است که شربت گله جرم خود را قبول کرده و محکمه او را به پانزده روز زندان و حدود یک هزار دالر جریمه نقدی محکوم کرده است.

آقای نظر اضافه کرد "شربت گله ١١ روز را در زندان سپری کرده است. به این معنی که او به صبح روز دوشنبه رها میشود." آقای نظر همچنان گفت که از محکمه خواسته است که وی را به اساس حقوق بشری رها کند.

عبدالحمید جلیلی رئیس بخش مهاجرت قونسلگری افغانستان در پشاور گفت "ما شربت گله را به روز دوشنبه محترمانه به افغانستان خواهیم فرستاد."

آقای جلیلی همچنان خاطر نشان ساخت که با شربت گله چهار فرزندش نیز به افغانستان فرستاده خواهد شد.

زندانی شدن شربت گل رسانه یی شد و نه تنها در مطبوعات خارجی و داخلی بلکه در شبکه‌های اجتماعی نیز بگونه گسترده انتشار یافت.

رسانه یی شدن این موضوع پای سفارت افغانستان در اسلام آباد را در این قضیه کشاند و با آنکه تلاش‌های دیپلومات برای رهایی شربت گل آغاز شد، یک محکمه شهر پشاور به روز سه شنبه رهایی این خانم را حتی در بدل ضمانت نیز رد کرد.

شربت گله را چشم‌ های سبز رنگش پس از آن به یک چهره معروف مبدل ساخت که چهره یک طفل پناهجو افغان را به جهان پیشکش کرد که ستیف مک کوری عکاس امریکایی عکس وی در یک شماره مجله نشنل جیوگرافیک در سال ۱۹۸۴ نشر کرد.

شربت گله ۴۱ سال عمر دارد و مادر چهار فرزند است، او شوهرش را در اثر بیماری زردی سیاه که خودش نیز به آن مبتلاست از دست داده‌ است.

XS
SM
MD
LG