لینک های دسترسی

Breaking News

کابل: هزاران طالب پاکستانی وارد افغانستان شد


حکومت افغانستان می گوید که هزار ها طالب پاکستانی به منظور اخلال مرحله نهایی روند انتقال و انتخابات ریاست جمهوری، وارد افغانستان شده اند.

وزارت داخله همچنان می گوید در یک شبانه روز گذشته ۸۵ راکت از پاکستان به مناطق مرزی افغانستان شلیک شده که این حملات تلفاتی را نیز در قبال داشته است.

سخنگوی وزارت داخله می گوید جنگجوی تحریک طالبان پاکستانی در همکاری با طالبان افغانی و شبکه های دهشت افگن در تلاش اخلال امنیت به ویژه مرحلۀ نهایی روند انتقال مسئولیت های امنیتی و انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می باشند.

صدیق صدیقی می گوید "دشمن، گروه های تروریستی، طالب ها با حمایت قوی حقانی و در عقب آن شبکه های القاعده زیاد تلاش کردند که با راه اندازی حملات شان در چند نقطه کشور اوضاع را دگیر گون بسازند، مثال آن ولسوالی سنگین است، غورماچ است، کامدیش و برگ متال است."

اخلال روند انتقال

اساس معلومات مقامات افغان و نیروهای بین المللی، قرار است تا حدود کمتر از یک ماه دیگر روند انتقال امنیت در افغنستان تکمیل گردد و مسئولیت تامین امنیت این کشور به نیروهای افغان سپرده شود.

وزارت داخله می گوید تلاش ها برای رشد و انکشاف نیروهای امنیتی جریان دارد و همچنان تلاش می شود که این نیروها در کنار تامین امنیت، امنیت تمام روند های ملی مانند انتخابات شورا های ولایی و انتخابات ریاست جمهوری را تامین کنند.

آقای صدیق که در یک نشست خبری سخن می زد همچنان از ادامه حملات راکتی پاکستان بر ولایت کنر خبر داد و گفت در عملیات اخیر پاکستان بر مناطق مرزی در ولایت کنر یک تن کشته شده و پنج تن دیگر جراحت برداشته اند.

سخنگوی وزارت داخله می گوید "تنها در ۷۲ ساعت گذشته ۸۵ فیر راکت بالای ولسوالی های دان گام، خاص کنر، کامدیش و سرکانو پرتاب گردیده است."

وزارت داخله افغانستان این عمل پاکستان را نقض آشکار پاکستان از قوانین بین المللی می داند، و از متحدین خود می خواهد که با وارد کردن فشار بالای پاکستان در جلوگیری از ادامه این حملات همکاری کنند.

وزارت داخله همچنان از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهد که این مسله را به صورت جدی پی گیری و به آن رسیدگی کند.
XS
SM
MD
LG