لینک های دسترسی

Breaking News

بیست هیلیکوپتر و طیارۀ بی پیلوت به افغانستان داده میشود


هیلیکوپتر های MD-530 هم برای مقاصد آموزشی و هم برای ماموریت های جنگی کار گرفته می شود.
هیلیکوپتر های MD-530 هم برای مقاصد آموزشی و هم برای ماموریت های جنگی کار گرفته می شود.

قرار است ۱۲ هیلیکوپتر جنگی نوع MD-530F مجهز با وسایل و تجهیزات پیشرفتۀ جنگی در اختیار قوای هوایی افغان قرار داده شود.

شرکت هیلیکوپتر سازی MD با نشر خبرنامه یی گفته است که وزارت دفاع ایالات متحده پول این هیلیکوپترها را پرداخته است و آن شرکت به زودی آنها را به افغانستان انتقال خواهد داد.

لین تیلتون مدیر عامل شرکت هیلیکوپتر سازی MD با اشاره به کاربرد هیلیکوپترهای MD-530F در ولسوالی شیندند هرات گفته است "این جنگ افزار نقش به سزایی را در ارتقای قابلیت های هوایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بازی کرده است."

هیلیکوپترهای MD-530F که تا کنون ۱۶ بال آن به قوای هوایی افغانستان فراهم شده است،همبرای مقاصد آموزشی و هم برای ماموریت های جنگی کار گرفته می شود.

طیاره های بی پیلوت

همزمان با این سرپرست وزارت دفاع افغانستان به اعضای مشرانو جرگۀ شورای ملی آن کشور گفته است که سال آینده هشت طیارۀ بی پیلوت در اختیار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قرار داده می شود.

سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان گفت که طیاره های بی پیلوت برای تامین امنیت سرحدات افغانستان و جلوگیری از رفت و آمد هراس افگنان در دو طرف مرزهای افغانستان کار گرفته خواهد شد.

آقای ستانکزی گفت: "در قسمت پوشش سرحدات از اقوامی که در نزدیکی سرحدات زندگی می کنند،کمک خواهیم گرفت و این شیوه موثر است".

آقای ستانکزی در مورد تاریخ دقیق تحویلدهی، نوعیت این طیاره ها و نیز کشور کمک کنندۀ آن معلومات نداد، اما تقریباً تمام نیازمندی های قوای مسلح افغانستان از سوی ائتلاف بین المللی -عمدتاً ایالات متحده- فراهم می شود.

دو روز پیش معاون فرماندهی ناتو در افغانستان نیز حین دیدار از قول اردوی شاهین در ولایت بلخ گفته بود که به زودی هیلیکوپترهای جدید جنگی در اختیار نیروهای افغان قرار داده خواهد شد تا به گفتۀ وی سربازان افغان با رویدادهای مشابه سقوط شهر کندز روبرو نشوند.

XS
SM
MD
LG