لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ هوایی در افغانستان باعث تلفات ملکی شد


ایالات متحده در این اواخر سنگرهای القاعده و داعش را در شرق افغانستان هدف قرار میدهد.
ایالات متحده در این اواخر سنگرهای القاعده و داعش را در شرق افغانستان هدف قرار میدهد.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار و یک سخنگوی طالبان هر دو میگویند که در ولسوالی شیرزاد در بمبارد بر منزل مولوی محمد علم یکتن از قومامدانان طالب افراد ملکی کشته شده اند.

آقای خوگیانی تلفات ملکی را تائید میکند ولی در مورد شمار دقیق تلفات معلومات دقیق در دست ندارد.

یکتن از مامورین پولیس به خبرگزاری رویترز گفته است که حمله توسط طیاره بدون پیلوت صورت گرفته و در منزلی که هدف قرار گرفته، چهار تن کشته شده است.

اما نجیب الله کامه وال رئیس صحت عامه ننگرهار میگوید که بیش از ده فرد ملکی که هفت کودک و چهار زن در آن شامل اند به شفاخانه محلی انتقال داده شده است.

یک سخنگوی ماموریت قاطع ناتو در کابل گفته است که نیروهای هوایی آنها به حمایت نیروهای دوست در ولسوالی شیرزاد حملات هوایی را انجام داده اند. وی در مورد این حمله جزئیات بیشتر نداده اما گفته است که در مورد ادعا های مبنی بر تلفات ملکی تحقیقات صورت خواهد گرفت.

برید جنرال چارلس کلیولند در یک اعلامیه ای که از طریق ایمیل به آژانس خبری رویترز فرستاده شده گفته است"ادعا تلفات ملکی را جدی میگیریم و با شرکای افغان خود یکجا تمام این مساله را بررسی خواهیم کرد."

طالبان نیز طی یک اعلامیه ای گفته اند که نیروهای امریکایی و افغان نخست بر منزل محمد علم حمله زمینی کرده و سپس آن را بمبارد کرده اند که به گفته آنها دو فرد ملکی در آن کشته و بیش از ٣٠ تن دیگر مجروح گردیده اند.

ایالات متحده در این اواخر سنگرهای القاعده و داعش را در شرق افغانستان هدف قرار داده است. وزارت دفاع ایالات متحده دیروز طی یک اعلامیه خبرداد که به روز یکشنبه گذشته در ولایت کنر دو عضو ارشد القاعده را در حمله هوایی کشته است.

XS
SM
MD
LG