لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان هشت سرباز افغان را سر بریدند


طالبان مدعی اند که ۴۹ سرباز را در جرم کشته اند
طالبان مدعی اند که ۴۹ سرباز را در جرم کشته اند

کم از کم ۱۸ سرباز اردوی ملی افغان پس از آن در ولایت بدخشان کشته شد که حدود ۲۵۰ جنگجوی طالب بر پوسته های سربازان در ولسوالی جرم آن ولایت یورش بردند.

نوید فروتن سخنگوی ولایت بدخشان به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که هشت سرباز اردوی ملی از سوی طالبان سربریده شده است؛ روشی که گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه بیشتر از آن کار می گیرد.

نوید فروتن سخنگوی ولایت بدخشان به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که در نبرد میان سربازان افغان و جنگجویان طالب کم از کم ده سرباز دیگر اردو زخمی شده و ده سرباز دیگر تا هنوز ناپدید است.

اما وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه یی تلفات نیرو های افغان را ۳۳ نفر خوانده است. خبرنامه شمار دقیق کشته شدگان و زخمی ها را مشخص نکرده است.

سخنگوی ولایت بدخشان گفت است که در این رویداد ۱۹ شورشی به شمول هشت جنگجوی خارجی کشته و ۱۷ جنگجوی شورشی زخمی شده است.

آقای فروتن هویت جنگجویان خارجی را مشخص نساخت اما گفت که در گذشته اجساد تندروان تاجکستانی، ازبکستانی و پاکستانی از ساحات جنگزدۀ بدخشان به دست آمده بود.

مقام های افغان همچنان گفته اند که طالبان تجهیزات نظامی سربازان را با خود برده و شماری از وسایط را آتش زده اند.

طالبان مسوولیت این رویداد را به دوش گرفته و مدعی شده اند که در آن ۴۹ سرباز افغان کشته شده است. این گروه اکثراً آمار تلفات حملات شان را بیشتر از حد واقعی ارایه می کند.

جرم یکی از ولسوالی های بدخشان است که با چندین ولسوالی دیگر آن ولایت کوهستانی راه داشته و به باور مقام های محلی، طالبان می خواهند که از این طریق راه خود را به ساحات بیشتر در بدخشان باز کنند.

با گرم شدن نسبی هوا که فصل آغاز جنگ در افغانستان می باشد، این بزرگترین حملۀ طالبان بر نیرو های امنیتی و دفاعی افغان است. این در حالی است که با پایان مأموریت جنگی سربازان ناتو، نیرو های امنیتی افغان مستقلانه سوق و اداره و انجام عملیات نظامی را به دوش گرفته اند.

XS
SM
MD
LG