لینک های دسترسی

Breaking News

ملی‌پوشان افغانستان امروز به مصاف تیم هند می‌روند


تیم ملی فوتبال افغانستان در مسابقات جنوب اسیا تاکنون چهار مسابقه را به نام خود رقم زدند.
تیم ملی فوتبال افغانستان در مسابقات جنوب اسیا تاکنون چهار مسابقه را به نام خود رقم زدند.

بازیکنان افغانستان در این مسابقات ۱۶ گول را وارد دروازۀ حریفانش کرده و یک گول را از تیم مالدیف پذیرفته است.

در این مسابقات تیم ملی فوتبال افغانستان از کپ قهرمانی خود در رقابت‌های جنوب آسیا دفاع می‌کند و قرار است که تا چند ساعت دیگر در دور نهایی در استدیوم بین‌المللی تریواندروم (Trivandrum International) در شهر کیرالا هند در برابر تیم ملی این کشور بازی کند.

علی کاظمی مسئول مطبوعاتی فدراسیون فوتبال افغانستان به صدای امریکا گفت که هیأت بلندپایه دولتی با ریاست کرام‌الدین کریم رییس فدراسیون فوتبال افغانستان برای تماشای مسابقات و تشویق بازیکنان عازم هند شده اند.

به گفتۀ آقای کاظمی، اکلیل‌احمد حکیمی وزیر مالیه ، محمدالله بتاش وزیر ترانسپورت، عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ، همایون رسا وزیر تجارت، اسدالله ضمیر وزیر زراعت و مالداری ، غلام‌نبی فراهی وزیر دولت در امور پارلمانی، ظاهر اغبر رییس کمیته ملی المپیک و شماری از اعضای شورای ملی در ترکیب این هیأت شامل اند.

مسئول مطبوعاتی فدراسیون فوتبال افغانستان افزود که قرار است فردا دوشنبه رئیس جمهور غنی از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشور در میدان هوایی حامدکرزی در کابل استقبال کند..

هرچند وی گفت که تیم ملی افغانستان با آماده‌گی کامل و روحیه قوی به میدان خواهد رفت ولی افزود که تیم فوتبال هند نیز یکی از تیم‌های قدرتمند جنوب آسیا است.

آقای کاظمی گفت: "تیم هند که میزبان است یکی از تیم‌های قدرتمند جنوب آسیا است که بازی آنان نیز دست کم گرفته نشود؛ ولی انشاالله تیم ملی فوتبال افغانستان امروز پیروز خواهد شد و قهرمان این مسابقات."

در همین حال قرار است برای تماشای این بازی هیجانی جمعی از جوانان و علاقمندان فوتبال، در پارک شهر نو کابل، گردهم بیایند و بازی را از طریق اسکرین‌های بزرگ تماشا کنند.

وزارت داخله با نشر خبرنامه‌ای از شهروندان افغانستان نیز خواسته است که در صورت بُرد تیم ملی، از فیرهای شادیانه خودداری کنند و آسایش مردم را برهم نزنند؛ در غیر آن صورت متخلفین را مورد پیگرد قرار خواهد داد.

روزنامه‌های هندی نیز در شماره‌های امروزی شان دیدگاه‌های متفاوتی را نشر کرده و گفته اند که این بازی را خواهند برد.

تیم ملی فوتبال افغانستان در حالی امروز بازی نهایی را در مقابل هند انجام خواهد داد که دیروز تیم ملی کرکت افغانستان در مقابل زمباوی باخت و تا اندازه‌ای علاقمندان خود را ناراحت ساخت.

XS
SM
MD
LG