لینک های دسترسی

Breaking News

دستگیری شش نفر به اتهام اعمال خرابکارانه در جشن نوروز در افغانستان


ریاست امنیت ملی افغانستان از بازداشت گروهی خبر میدهد که قصد برهم زدن جشن نوروز در مزارشریف، ترور عطا محمد نور والی بلخ و مقامات بلند پایه دولت را داشتند.

لطف الله مشعل سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان امروز به خبرنگاران گفت این گروه بخاطر تخریب جشن نوروز، هزارها کیلوگرام مواد انفجاری را در نزدیک مهمان خانه والی بلخ جابه جا کرده بودند.

او گفت: "هدف شان این بود که در نوروز با اجرای حملات انفجاری، موتر بتم ها و حملات انتحاری، نه تنها میله گل سرخ یا نوروزی را به خاک و خون بکشانند، بلکه رجال بلند پایه دولتی را که در این میله سهم میگیرند، ترور بکنند که یکی از اهداف اساسی شان عطا محمد نور والی بلخ بود."

سخنگوی ریاست امنیت ملی میگوید در ارتباط به این قضیه شش تن گرفتار شده که در کنار مزار شریف قصد بر هم زدن جشن نوروز در ولایات قندهار، کابل، هرات و ننگرهار را نیز داشتند.

سخنگوی ریاست امنیت ملی میگوید این گروه ۶ نفری با گروه های مختلف و همچنان استخبارات برخی کشورهای منطقه در ارتباط بوده اند.

در این حال منیر احمد فرهاد سخنگوی والی بلخ میگوید بخاطر برگزاری میله نوروز مقام ولایت بلخ تدابیر ویژه امنیتی را اتخاذ کرده و بیش از پنج هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت جشن سال نو مؤظف شده است.

او گفت: "هیچ نگرانی وجود ندارد، ما تدابیر مشخص داریم، با هماهنگی تمام نیروهای امنیتی، پولیس، اردو و پولیس سرحدی و همکاری مردم."

ولایت بلخ همه ساله میزبان ده ها هزارمهمان داخلی و خارجی است که بخاطر شرکت در مراسم میله نوروز به آن ولایت سفر میکنند.

همچنان بخاطر افراشتن علم مبارک، همه ساله مراسم ویژه در مزار شریف برگزار می شود که ده ها مقام بلند پایه دولت از کابل و دیگر ولایات در آن شرکت میکنند.

در همین حال مقامات ولایت هرات نیز از بازداشت یک گروه دهشت افگن خبرداده اند که قصد ترور اراکین بلند پایه دولت در آن ولایت را داشتند.

سخنگوی والی هرات به خبرنگار رادیو آشنا صدای امریکا در هرات گفت، این ۶ تن با مقدار زیاد سلاح و مواد انفجاری از ناحیه هفتم ولسوالی گذره هرات گرفتار شدند.

این افراد باشنده گان ولایات فراه و هرات بودند که پس از آموزش حملات تخریبی در پاکستان، به هرات فرستاده شده بودند.

XS
SM
MD
LG