لینک های دسترسی

Breaking News

نشست چهارجانبه صلح فردا در کابل آغاز میشود


نماینده های ایالات متحدۀ امریکا ، چین ، پاکستان و افغانستان بحث روی چگونگی به میان آمدن صلح در افغانستان و منطقه را فردا آغازمی کنند.

حکومت افغانستان از برگزاری نشست چهارجانبه صلح که فردا در کابل برگزار میشود خوشبین است و انتظار دارد تا شرکت کنندگان این نشست به نتایج خوبی دست یابند.

قرار است وزیر امورخارجه افغانستان نقشه صلح را در نشست چهارجانبه مطرح نماید وهرچند جزییات این طرح هنوز روشن نیست اما وزارت امور خارجه افغانستان میخواهد که طالبان بدون کدام پیش شرط وارد گفتگوهای صلح شوند.

این نشست را که وزارت خارجه افغانستان میزبانی میکند ، شورای عالی اعتماد سازی ، برداشتن گام های عملی و ورود طالبان را در روند سیاسی از کلیدی ترین موارد پیشرفت های صلح میخواند.

با وجود آن که بسیاری ، تلاش های صلح را درسال های گذشته موثر نمیخوانند لکن برخی ها معتقدند که تمرکز نشست چهارجانبه فردا روی نقشه راه صلح و احتمالاً آوردن همه گروه های درگیربه دوریک میز خواهد بود.

درگذشته و تا کنون پیش شرط ها ، گفتگوهای صلح را با بن بست روبرو ساخته بود ، اکنون اعضای پیشین طالبان در کابل پذیرفتن پیش شرط ها را گره گشای گفتگوهای صلح می دانند.

این درحالیست که تاکنون طالبان در باره این گفتگوها به گونه رسمی واکنش نشان نداده اند و دور نخست این نشست چهار جانبه هفته پیش در اسلام آباد برگزار شد.

با وجود آنکه بسیاری از آغاز این گفتگوها درافغانستان خوشبین اند، لکن از برداشتن گام های موثرازسوی کشورهای میانجی با دیدۀ شک و تردید می نگرند.

peace talk
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:03:13 0:00

XS
SM
MD
LG