لینک های دسترسی

Breaking News

وقوع چندین رویداد مرگبار در کابل


وزارت داخله افغانستان می گوید که در جریان یک سلسله حملات انسجام شده که به روز یکشنبه در کابل و سه ولایت افغانستان صورت گرفت، 19 حمله کننده و دو غیر نظامی کشته شده و 14 منسوب پولیس و 9 غیر نظامی زخمی شدند.

انفجارات و گلوله باری ها در کابل بیشتر سه ساحۀ را تکان داد که دوایر دولتی، سفارت خانه های کشور های غربی و پایگاه های ناتو در آنجا موقعیت دارد.

حمله اول در ساحه وزیر اکبر خان صورت گرفت که یک تعداد سفارت خانه ها به شمول سفارت ایالات متحده و قرارگاه مرکزی ناتو در آنجا موقعیت دارد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان به خبرگزاری رویترز گفته است که در شورشیان مرتبط به شبکۀ حقانی در این حملات دست داشتند.

حملات دیگری در ولایات لوگر، پکتیا و ننگرهار نیز صورت گرفته است.

ذبیح اله مجاهد سخنگوی طالبان با ارسال پیام کوتاه تلیفونی به اسوشیتد پرس مسوولیت حملات جاری را به عهده گرفته است. وی گفته است که برایشان بسیار ساده بود تا جنگجویان را وارد کابل نمایند. وی گفته است که در قسمت انتقال سلاح ثقیل به داخل کابل، با آنها کمک صورت گرفته است.

در یک گزارش دیگر پانزده تن از افراد وابسته به طالبان به اتهام قصد حملات دهشت افگنی در ولایت کندز دستگیر شدند.

سید سرور حسینی، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت کندز به رادیو آشنا گفت که گروهی از افراد وابسته به طالبان درقریه چهارتوت ولسوالی خان آباد قصد داشتند که همزمان با حملات کابل بر ادارات دولتی درکندز حملات دهشت افگنی را راه اندازی نمایند، اما توسط نیروهای کشفی ولایت کندز بازداشت گردیدند.

شورش ها در کابل و چندین ولایت در حالی رخ می دهد که روز گذشته حامد کرزی، رییس جمهورافغانستان صلاح الدین ربانی را به صفت رییس شورای عالی صلح تعیین کرد.

XS
SM
MD
LG