لینک های دسترسی

Breaking News

شکست تیم کرکت افغانستان در برابر بنلگه دیش


گرفت زیبای بال میرویس اشرف پس از تماس توپ با بت بازیکن بنگله دیشی
گرفت زیبای بال میرویس اشرف پس از تماس توپ با بت بازیکن بنگله دیشی

تیم ملی کرکت افغانستان در نخستین رقابت جام جهانی کرکت در برابر بنگله دیش، با تفاوت ۱۰۵ دوش شکست خورد.

بنگله دیش پس از آنکه شیر و خط را برد، ملی پوشان افغان را به فیلدنگ دعوت کرد و در ۵۰ اوور با از دست دادن تمام بازیکنان خود موفق به کسب ۲۶۷ دوش شد.

فرصت طلایی را که محمد نبی عیسی خیل کپتان تیم ملی کرکت افغانستان از دست داد، استفاده از حکم سوم در اوور ششم رقابت بود که توپ با بت بازیکن تیم بنگله دیشی تماس کرد و وکت کیپر افغانستان آن را قاپ نمود اما حکم میدان به نفع بازیکن بنگله دیشی حکم صادر کرد.

اینکه چرا کپتان تیم ملی کرکت افغانستان نخواست از حکم سوم استفاده کند تا هنوز روشن نیست اما در صورتیکه سهولیت استفاده از تکنالوژی برای حکمیت دقیق تر بازی فراهم شده است، می باید بازیکنان افغان از آن استفاده اعظمی خود را ببرند.

دو بازیکن نخست بنگله دیش هر چند نتوانستند دوش زیادی کسب کنند اما آنچنانکه تکرار صحنه بال حمید حسن نشان می دهد، توپ به بیت تماس داشت و خارج شدن نخستین بازیکن تیم بنگله دیش در اوور ششم رقابت می توانست نتیجه بازی را دگرگون سازد.

باآنهم خط بالنگ افغانستان در ۳۵ اوور کارکردگی خوبی از خود به نمایش گذاشت و خط بیتنگ بنگله دیش را نگذاشت که دوش بیشتری کسب کند.

اما با حضور مشفق الرحیم و شکیب الحسن، پانزده اوور اخیر برای افغانستان بسیار هنگفت تمام شد. مشفق الرحیم ۷۱ دوش کسب کرد حالانکه شکیب با کسب ۶۳ دوش، نقش عمده در بلند بردن هدف تیم بنگله دیش در برابر افغانستان بازی کرد.

بنگله دیشی ها در پانزده اوور نخست رقابت قادر به کسب ۲۳ دوش شده بودند اما در ۱۵ اوور اخیر ۱۱۵ دوش از خط بیتنگ افغانستان به دست آوردند.

بخت بد دیگر زمانی درب تیم ملی کرکت افغانستان را کوبید، که سمع الله شینواری به خاطر سه بار اشتباه "پا گذاردن در روی پچ میدان" اجازۀ بالنگ را از دست داد.

در قانون کرکت، بالر اجازه ندارد پس از پرتاب توپ، روی پچ میدان که محل بالنگ است، پا گذارد. در صورت تخلف، حکم سه بار اخطار می دهد و اگر باآنهم بالر توجه به خرج ندهد، اجازۀ بالنگ از وی گرفته می شود.

عدم کارکردگی خط بیتنگ افغانستان

بیتنگ افغانستان از همان ابتدا نتوانست کنترول میدان را در دست گیرد. سه بازیکن نخست خط بیتنگ پس از سه اوور تنها با کسب ۳ دوش از میدان خارج شدند و تمام مسوولیت و فشار بر دوش نوروز منگل و سمع الله شینواری قرار گرفت.

این دو بازیکن توانستند ۶۲ دوش را در وکت چهارم برای افغانستان کسب کنند اما منگل پس از کسب ۲۷ دوش از میدان خارج شد. سمع الله شینواری توانست ۴۲ دوش کسب کند اما از بخت بد رن اوت شد.

محمد نبی عیسی خیل، کپتان تیم ملی کرکت افغانستان در مشارکت با نجیب الله ځدران ۵۸ دوش دیگر برای افغانستان کسب کرد و با کسب ۴۴ دوش با بال مشرف از میدان خارج شد.

مشفق الرحیم، کپتان تیم ملی کرکت بنگله دیش پس از رقابت گفت "ما به عنوان تیم برتر تحت فشار قرار داشتیم و انتظار می رفت تا بازی را ببریم." اما علاوه کرد که در "جام جهانی هریکی می تواند ببرد و هر یکی می تواند ببازد."

پس از خارج شدن عیسی خیل، سایر بازیکنان تیم نتوانستند کنترول رقابت را در دست گیرند و پنج بازیکن تنها پس از کسب ۲۶ دوش از میدان خارج شد.

افغانستان در نهایت پس از ۴۲.۳ اوور تمام بازیکنان خود را از دست داد و تنها به کسب ۱۶۲ دوش موفق گردید. رقابت بعدی تیم افغانستان به تاریخ ۲۲ فبروری با سریلانکا خواهد بود حالانکه بنگله دیش به تاریخ ۲۱ فبروری به مصاف آسترالیا خواهد رفت.

در میان بالر های افغان میرویس اشرف، شاهپور ځدران و حمید حسن هر یک دو - دو بازیکن بنگله دیشی را از میدان خارج کردند، مشرف کپتان تیم بنگله دیش با دادن ۲۰ دوش قادر شد ۳ بازیکن افغان را از میدان خارج سازد.

کارشناسان به این باور اند که افغان ها برای حضور قویتر در رقابت با تیمی همانند سریلانکا می باید شکست در برابر بنگله دیش را به دست فراموشی نهند و با آغاز تازه برای رقابت بعدی آمادگی گیرند.

XS
SM
MD
LG