لینک های دسترسی

Breaking News

کابل از دهلی خواستار تسهیل صدور ویزۀ هند به افغان‌ها شد


روزانه صدها افغان از سفارت هند درخواست ویزه می کند
روزانه صدها افغان از سفارت هند درخواست ویزه می کند

سفیر هند مقیم کابل گفته است که مقررات جدید برای صدور ویزای هند به افغان‌ها نافذ شده است، با اینحال به گفتۀ این دیپلومات هند در پالیسی آن کشور برای اعطای ویزه به شهروندان افغان هیچ تغییری به وجود نیامده است.

منپریت وهرا سفیر هند در کابل امروز در دیدار با نصیر احمد اندیشه معین وزارت خارجۀ افغانستان گفت که مقررات جدید از جمله تکمیل اسناد مورد ضرورت و درج معلومات دقیق در فورمه‌های درخواست ویزه به منظور جلوگیری از "استفادۀ نادرست افراد فرصت طلب" می باشد.

پیشتر از این وزیر خارجۀ افغانستان گفته بود که سفارت هند به دلیل اینکه شماری از شهروندان خارجی با پاسپورت افغانی درخواست ویزای مسافرت به هند را داده بودند، بر صدور ویزه به افغانها محدودیت اعمال شده بود.

صلاح الدین ربانی روز یک شنبه در نشست استجوابیه مشرانو جرگه افغانستان به قانونگذاران افغان وعده سپرد که برای حل فوری مشکل صدور ویزای هند به افغان‌ها تلاش خواهد کرد.

سفیر هند وعده داده است که مشکلات در زمینۀ صدور ویزۀ هند به افغان‌ها به زودی رفع خواهد شد
سفیر هند وعده داده است که مشکلات در زمینۀ صدور ویزۀ هند به افغان‌ها به زودی رفع خواهد شد

آقای اندیشه با بیان اینکه نشر خبر تغییر در پالیسی صدور ویزۀ هند به افغان‌ها، نوعی تشویش را در افکار عامه در افغانستان ایجاد کرده است، ابراز امیدواری کرد که سفارت هند با در نظرداشت مشکلات افغان‌ها مانند گذشته در اعطای ویزه به آنان همکاری بیشتر داشته باشد.

وزارت خارجۀ افغانستان با نشر خبرنامۀ گفته است که سفیر هند از ادامۀ صدور ویزه برای مریضان و مریضداران افغان، مانند گذشته، اطمینان داده و نیز وعده داده است که خدمات قونسلی آن کشور به گونۀ منظم تر در خدمت افغان‌ها قرار گرفته و تمام شکایت‌ها در مورد صدور ویزۀ هند به افغان‌ها به زودی برطرف خواهد شد.

هرچند در مورد هویت شهروندان خارجی که با پاسپورت افغانی خواستار ویزۀ هند شده بودند، جزئیاتی ارایه نشده است، اما ظاهراً هند از ناحیۀ نفوذ عمال پاکستانی با استفاده از پاسپورت های افغانی نگرانی دارد.

در همین حال وزارت داخلۀ افغانستان نیز گفته است که با وصف در نظر داشتن معیارها برای جلوگیری از صدور پاسپورت افغانی به شهروندان کشورهای دیگر، یکبار دیگر در این زمینه بازنگری خواهد کرد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG