لینک های دسترسی

Breaking News

خط آهن ویژۀ ترانسپورتی چین و افغانستان افتتاح شد


این پروژه در چوکات برنامۀ "یک کمر بند یک راه" افتتاح می‌شود
این پروژه در چوکات برنامۀ "یک کمر بند یک راه" افتتاح می‌شود

خط آهن ویژه برای انتقال مستقیم اجناس تجارتی چین به افغانستان و صادرات از افغانستان به چین، روز پنجشنبه در شهر هایمن جیانگسوی چین افتتاح شد.

این پروژه تحت نام "خط آهن ویژۀ ترانسپورتی چین و افغان" به گفتۀ سفیر افغانستان در بیجنگ در چوکات برنامۀ "یک کمربند یک راه" افتتاح می شود.

جانان موسی زی سفیر افغانستان در بیجینگ در صفحۀ فیسبوک خود نگاشته است که قرار است ماهانه دو بار کانتینر های اجناس تاجران افغان را از ایستگاه قطار آهن هایمن تا بندر حیرتان در ولایت بلخ انتقال دهد.

این خط آهن زمینۀ انتقال مصوون، سریع و ارزان کالاهای تجارتی را میان افغانستان و چین مهیا می‌سازد
این خط آهن زمینۀ انتقال مصوون، سریع و ارزان کالاهای تجارتی را میان افغانستان و چین مهیا می‌سازد

خط آهن ویژۀ ترانسپورتی چین – افغانستان از مسیر قزاقستان و ازبکستان عبور کرده و به گفتۀ مقام‌های سفارت افغانستان در بیجینگ، در برگشت، صادرات افغانستان چون سنگ مرمر، زعفران، میوه‌های خشک و سایر اقلام صادراتی را به چین انتقال خواهد داد.

آقای موسی زی در فیسبوک خود نگاشته است که ایجاد این خط آهن مشترکاً از سوی شرکت صنعتی کین گنگ چین و شرکت وطن گروپ افغانستان صورت گرفته است، فرصت‌های بیشتر تجاری را ایجاد کرده و زمینۀ انتقال مصوون، سریع و ارزان کالاهای تجارتی را فراهم خواهد کرد.

افغانستان و چین از گذشته‌های دور از طریق راه ابریشم با هم روابط تجارتی داشتند و افغانستان همواره منحیث شاهراه تجارتی، در انتصال منطقه نقش مهم داشته است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG