لینک های دسترسی

Breaking News

اصغر ستانکزی کپتان جدید تیم ملی کریکت معرفی شد


اصغرستانکزی، کپتان جدید تیم ملی کریکت افغانستان
اصغرستانکزی، کپتان جدید تیم ملی کریکت افغانستان

بورد کریکت افغانستان امروز پنجشنبه اصغرستانکزی را به حیث کپتان جدید تیم ملی کریکت افغانستان معرفی کرد. آقای ستانکزی یکتن از بازیکنان است که از آغازین روز های فعالیت تیم ملی کریکت شامل آن تیم بوده است.

کپتان جدید کریکت افغانستان امروز به خبرنگاران گفت که بورد کریکت بار سنگینی را بردوش وی گذاشته است ولی ابراز امیدواری کرد تا بتواند "به بهترین وجه" از عهدۀ آن بیرون آید.

آقای ستانکزی گفت "اگر نتوانم به گونۀ شایسته از عهدۀ این وظیفه برآیم مانند نبی عیسی خیل از سمت خود استعفا خواهم داد."

کپتان تیم ملی کریکت افغانستان تاکید ورزید که در جریان رقابت های پیشرو تلاش خواهد کرد از تجارب نبی عیسی خیل و نوروز منگل که به حیث کپتان تیم ملی کریکت افغانستان ایفای وظیفه کرده اند "استفادۀ اعظمی" نماید.

اصغرستانکزی ۲۷ ساله، به حیث بیتسمن و - برخی اوقات هم بالر - در تیم ملی کریکت افغانستان بازی کرده و در ۴۳ رقابت یک روزه بین المللی شرکت ورزیده است. کپتان جدید تیم ملی کریکت افغانستان تا کنون مجموعاْ ۹۰۴ دوش کسب کرده که در آن - پنج ۵۰ دوش- شامل است.

آقای ستانکزی در نخستین پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان در برابر بنگله دیش که یکی از تیم های عضو دایمی شورای بین المللی کریکت است، نقش اساسی را ایفا کرد و افغانستان را به سکوی پیروزی رساند.

نبی عیسی خیل، کپتان پیشین تیم ملی کریکت افغانستان که چندروز پیش از سمت کپتانی استعفا داد، به خبرنگاران گفت "چون مسؤولیت کپتانی بر نحوۀ بازی ام در میدان تاثیر گذاشته است به همین دلیل از این سمت کناره گیری می کنم اما به عنوان یک بازیکن در تیم حضور خواهم داشت."

باتوجه به اظهارات آقای عیسی خیل، انتظار برده می شود اصغرستانکزی بتواند در کنار کپتانی بر کارکردگی اش در بخش بیتنگ هم توجه به خرج دهد.

تیم ملی کریکت افغانستان تحت قیادت نبی عیسی خیل در جام جهانی ۲۰ اووره حضور داشت و برای نخستین بار توانست در جام جهانی ۵۰ اووره کریکت ۲۰۱۵ آسترالیا – نیوزیلند نیز راه یابد. نخستین پیروزی تیم ملی پوشان کریکت افغانستان در رقابت جام جهانی با سکاتلند نیز با کپتانی عیسی خیل به دست آمد.

کارشناسان به این باور اند که اصغرستانکزی یکی از بازیکنان پیشکسوت تیم ملی کریکت محسوب می شود اما با توجه به دست آورد های نبی عیسی خیل، آزمون سختی را در پیش رو خواهد داشت تا بتواند تیم ملی را به پله های بیشتر پیروزی قرار دهد.

نخستین آزمونی که در برابر کپتان جدید کریکت افغانستان قرار دارد، رقابت های یک روزۀ جام بین القاره یی با سکاتلند است که قرار است در اواخر ماه می در آن کشور برگزار شود.

پس از آن تیم ملی کریکت افغانستان به منظور راه یابی به رقابت های جام جهانی ۲۰ اووره به مصاف تیم های آیرلند و سکاتلند خواهد رفت.

XS
SM
MD
LG