لینک های دسترسی

Breaking News

اطمینان دهی مقامات امنیتی در مورد افغانستان پس از ۲۰۱۴


وزرای دفاع و داخله افغانستان که به خاطر دادن معلومات در رابطه به آمادگی ها و امکانات سربازان افغان پس از سال ۲۰۱۴ به ولسی جرگه فرا خوانده شده بودند، گزارش هایی را رد کردند که گفته می شود افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ با بحران مواجه خواهد شد.

بسم الله محمدی وزیر دفاع افغانستان روز شنبه ، در اجلاس عمومی ولسی جرگه افغانستان گفت این تبلیغات را دشمنان افغانستان برای بی ثبات ساختن این کشور انجام داده و رسانه های ملی و بین المللی نیز این مسایل را منتشر میکنند.

وزیر دفاع افغانستان که در اجلاس عمومی ولسی جرگه یکجا با وزیر داخله در رابطه به پروسه انتقال، آمادگی ها و امکانات نیروهای امنیتی برای گرفتن مسوولیت های امنیتی پس از سال ۲۰۱۴ به وکلا معلومات میداد گفت که برای ارتقای ظرفیت نیروهای امنیتی و تجهیز این نیروها کار جریان دارد تا این نیرو ها برای گرفتن مسوولیت های امنیتی پس از سال ۲۰۱۴ آماده شوند.

آقای محمدی گفت "در نشست هفته وار خویش با در نظر داشت نیازمندی های مان و اینکه چگونه چهار اعشاریه یک ملیارد دالری را که برای حفظ و بقای نیرهای امنیتی شما بعد از ۲۰۱۴ تخصیص یافته ،به مصرف برسد کار وتلاش می کنیم".

عدم تطبیق برنامه ها

از جانب دیگر ، در حالی که حکومت افغانستان رسماً از آغاز مرحله چهارم انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیرو های افغان خبر داده است وکلا در ولسی جرگه می گویند در مناطق که انتقال صورت گرفته برنامه هایی که وعده شده بود تا هنوز عملی نشده است.

فوزیه کوفی وکیل بدخشان در ولسی جرگه می گوید که هیچ یک از وعده ها در مورد ازدیاد پولیس، ازدیاد نیروهای امنیتی، ایجاد قطعه واکنش سریع در ولایات، ستر مرز هایی که تهدیدات از ولایات دیگر متوجه شان است، عملی نشده است.

در این حال جنرال مجتبی پتنگ، وزیر داخله افغانستان با ارایۀ معلومات در مورد امکانات و آمادگی های پولیس برای پایان سال ۲۰۱۴ گفت که تا کنون حدود پنجاه هزار تن از نیروهای ناتو تحت برنامۀ انتقال افغانستان را ترک کرده اند و مسئولیت آنها به نیروهای امنیتی افغان سپرده شده است. او افزود که تلاش ها برای تحکیم سرحدات افغانستان پیش از سال ۲۰۱۴ جریان دارد.

وکلا همچنان وزارت داخله را متهم به کوتاهی در عرصه بازداشت افراد مسلح غیر مسئولی می کنند که حکم گرفتاری آنان صادر شده است.

نمایندگان مردم می گویند که حکم بازداشت شماری از قوماندانان مسلح غیر مسئول که به کشتن افراد غیر نظامی متهم اند از چند ماه به این طرف صادر شده است اما تا کنون وزارت داخله این افراد را بازداشت نکرده است.
XS
SM
MD
LG