لینک های دسترسی

Breaking News

اظهار نگرانی مسؤول برنامۀ جمع آوری سلاح (دایاگ) در زون شمال از موجودیت افراد مسلح غیر قانونی


اظهار نگرانی مسؤول برنامۀ جمع آوری سلاح (دایاگ) در زون شمال از موجودیت افراد مسلح غیر قانونی
اظهار نگرانی مسؤول برنامۀ جمع آوری سلاح (دایاگ) در زون شمال از موجودیت افراد مسلح غیر قانونی

در حالی که قوماندانی پولیس ولایت بلخ بیش از پنجاه میل سلاح مختلف النوع را به برنامه برنامه جمع آوری سلاح (دایاگ) سپرد. مسؤول برنامه جمع آوری سلاح در شمال افغانستان از موجودیت باندهای مسلح غیر قانونی در بخش های گوناگون حوزۀ شمال ابراز نگرانی می کند و می گوید که این باندها با قاچاقبران مواد مخدر و یا مخالفان مسلح دولت همکاری دارند و ایجاد وحشت و آشوب می نمایند.

جنرال عبدالمنان عابد، مسؤول برنامۀ جمع آوری سلاح (دایاگ) در زون شمال، می گوید بیش از ٢۰۰ باند مسلح غیر قانونی در شمال کشور وجود داشته که از این میان ١٨۰ آن، سلاح های شان جمع آوری شده و متباقی آن تا هنوز به گونۀ غیر قانونی مسلح می باشند.

موصوف، تصریح می کند که این باندها، امنیت را در شمال کشور به مخاطره انداخته و در مواردی هم با قاچاقبران مواد مخدر و نیز با مخالفان مسلح دولت همکاری دارند.

او اظهار داشت که تلاشها برای جمع آوری سلاح از نزد باندها و افراد مسلح غیر قانونی به گونه ی جدی جریان دارد.

بر بنیاد گفته های موصوف، به تازگی شورای امنیت افغانستان به وزارت داخله و نیز به ریاست عمومی امنیت ملی وظیفه سپرده تا یک بار دیگر باندهای مسلح غیر قانونی را شناسایی نمایند تا سلاح های آنها جمع آوری شود.

آقای عابد، موجودیت سلاح را در مناطقی که به عنوان منطقۀ صلح اعلام شده، نیز رد نمی کند.

این اظهارات طی مراسم صورت گرفت که در آن به تعداد ۵٤ میل سلاح مختلف النوع که در مدت دو ماه گذشته از سوی قوماندانی امنیه بلخ جمع آوری شده بود، امروز(یکشنبه) به برنامۀ جمع آوری سلاح در زون شمال سپرده شد.

شش میل این جنگ افزارها در عملیات اخیر نیرو های امنیتی از نزد مخالفان مسلح دولت و متباقی آن در قضایای جرمی به دست پولیس آمده است.

گفته شده است در پیوند به این جنگ افزارها ٢٨ نفر بازداشت شده که با اوراق نسبتی شان به سارنوالی های مربوطه محول شده اند.

در سال روان این دومین بار است که از سوی قوماندانی پولیس بلخ، جنگ افزارها به برنامۀ دایاگ سپرده می شود.

XS
SM
MD
LG