لینک های دسترسی

Breaking News

حامد کرزی: انتخابات ریاست جمهوری سر وقت، برگزاری خواهد شد


حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان با تاکید میگوید انتخابات ریاست جمهور افغانستان مطابق قانون اساسی در زمان معین آن برگزار می شود.

حامد کرزی که به روز پنج شنبه در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد در این مورد گفت:

"در ۲۰۱۴ زمانی که دوره قانونی ریاست جمهوری من ختم می شود و معیاد رای که مردم به من داده اند قطع میشود، در آن زمان حامد کرزی رئیس جمهور مشروع افغانستان نمی باشد، حتی یک روز بعد از آن مشروعیت من از بین می رود، انتخابات حتی اگر ناقص هم باشد، آمدن رئیس جمهور نو به خیر این خاک است، از همین رو انتخابات صد در صد می شود."

رئیس جمهور افغانستان همچنان میگوید از خارجی ها نیز خواسته است تا در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مداخله نکنند.

انتقاد از کاکرد ناتو
رئیس جمهور افغانستان همچنان یک بار دیگر از مبارزه قوت های ائتلاف و امریکا در برابر تروریزم در افغاسنتان انتقاد کرد و گفت امریکا و قوت های ناتو حاضر نیستند که لانه های تروریزم و مراکز اصلی صدور تروریزم را هدف قرار دهند.


او میگوید این مساله یکی از موارد اختلاف میان حکومت افغانستان و امریکا است که تا هنوز هم حل ناشده باقی مانده است.

رئیس جمهور افغانستان در پاسخ سوالی در رابطه به ادامه حملات راکتی پاکستان بر مناطق سرحدی افغانستان گفت دولت افغانستان تلاش دارد تا این مساله را از راه دیپلوماتیک حل کند اما امریکا به عنوان یک متحد عمده افغانستان حاضر نیست که در برابر این حملات از افغانستان دفاع کند.

رئیس جمهور میگوید، حکومت در حال حاضر توان حمله متقابل را در برابر این حملات ندارد.

او گفت: "حکومت افغانستان وسایلی را در اختیار ندارد که آن نقاط را بزند، از جای که به افغانستان حمله میشود، در پیمان ستراتیژیک با امریکا، امریکا تعهد کرده تا زمانی که افغانستان صاحب این توان میشود، اگر حمله خارجی شد آنها از افغانستان دفاع کنند، از امریکا این سوال را ما کردیم ، آنها حتی حاضر نیستند که بپذیرند که چنین حمله صورت گرفته، آنها می گیند این راپور ها نادرست است و معلوم نیست که از کجا می آید و حاضر نیستند که جواب متقابل به نقطه بدهند که از آنجا حمله آغاز شده [است]."

رئیس جمهور افغانستان می گوید بخاطر دفاع در برابر این تهدیدات، افغانستان نیاز دارد که نیروهایش را از هر جایی که باشد تجهیز کند.

حامدکرزی گفت: "ما از امریکا خواستیم که قوایی هوایی ما را تجهیز کند، با طیارات جنگی، با طیارات کشفی و با طیارات ترانسپورتی، امریکا تا به حال به این جواب نداده، بحث ما این است که اگر امریکا و ناتو این وسایل را برای ما ندهند، افغانستان در انتظار می ماند و یا افغانستان با توان خود، هر توانی که دارد ، اقدام به خریداری از روسیه، چین و یا هند و یا جاهای دیگر میکند."

سند استراتژیک با پاکستان

رئیس جمهور افغانستان همچنان گفت با پاکستان به شرطی سند استراتیژک را امضا میکند که آنکشور از فعالیت شبکه های تروریستی در پاکستان و ورود تروریستان ازخاک پاکستان به افغانستان جلوگیری کند.


رئیس جمهور میگوید این موضوع را با رئیس جمهور پاکستان نیز مطرح کرده است.

رئیس جمهور افغانستان همچنان مطبوعات غربی و امریکایی را متهم به دامن زدن به جنگ روانی علیه افغانستان کرد و گفت در این مورد با مقامات امریکای صحبت کرده و از آنان خواسته است تا جلو چنین تبلیغات را بگیرند.

رئیس جمهور افغانستان میگوید شماری از رسانه های افغانستان نیز مانند رسانه های غربی به ضد منافع ملی افغانستان نشرات میکنند. او یک بار دیگر از رسانه های افغانستان خواست تا از نشر مسایلی که منافع ملی را تهدید میکند جلوگیری کنند.

رئیس جمهور همچنان از کارشناسان و تحلیل گران افغان خواست تا در مصاحبه ها و اظهار نظریات شان منافع ملی افغانستان را در نظر بگیرند.
XS
SM
MD
LG